Vloerverwarming icm Tado

Opties
Beste kenners,

Ik heb een slimme thermostaat in de woonkamer hangen. Verder heb ik 3x slimme knoppen op radiatoren hangen op de bovenverdiepingen.

Nou heb ik een splinternieuwe vloer icm vloerverwarming laten leggen op de BG. Verder heb ik geen enkele radiator meer beneden. Eigenlijk is het idee dat ik deze laat werken dmv de thermostaat/app.

Het probleem: de vloerverwarming lijkt totaal niet te werken icm het systeem. Ik heb me nu een aantal dagen op fora verdiept in dit probleem, maar lees ik vaak dat vloerverwarmingen juist te warm worden. In mijn geval doet ‘ie helemaal niks.

Ik heb gelezen op zonnekleppen ed, maar ik snap er eerlijk gezegd geen reet van. Foto’s bijvoegen lijkt geen optie via telefoon?

Waar zit de oplossing?

Antwoorden

  • RogierP
    Opties

    Via laptop gelukkig wel:



  • P_Veldhorst
    Opties
    Komt er wel warm water bij de verdeler? Zo ja, dan werkt het wel, maar dan kan er vast nog wat verbeterd worden. Zo nee, is de installatie wel goed uitgevoerd, het heeft toch wel gewerkt toen je geen vloerverwarming had?
  • RogierP
    Opties

    De buis van de aanvoer is wel degelijk warm, ja. Ik neem aan dat het water dan bij de verdeler uitkomt. Verder zijn de stappen betreft installatie gewoon gevolgd. Het huis heb ik gekocht en direct compleet verbouwd, geen idee wat daarvoor wel/niet heeft gewerkt.

    De thermostaatkraan én de temperatuurmeter staan nu op 20 graden bij de verdeler, dus de vloerverwarming lijkt te werken.

    Echter lijkt de koppeling met het Tado systeem niet te werken, aangezien ik de temperatuur van de vloerverwarming nu handmatig via de verdeler heb geregeld. Zowel op de app als op de thermostaat krijg ik betreft aantal graden een 18.4 melding.

    Enig idee hoe ik die koppeling werkend krijg?

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Dit probleem heeft niks met Tado te maken denk ik.

    Je zegt “De thermostaatkraan én de temperatuurmeter staan nu op 20 graden bij de verdeler, dus de vloerverwarming lijkt te werken.” Bedoel je de knop in de aanvoer? Die is voor de temperatuur van het water dat de vloer ingaat, niet voor de ruimtetemperatuur. Hij zal meestal ergens tussen de 35 en de 45 graden moeten staan, afhankelijk van de situatie. Uitproberen, steeds ietsje hoger zetten als de vloer te koud blijft. Maximum vloertemperatuur 28 graden, max comforttemperatuur vloer 26 graden.

    Overigens zul je als de vvw goed werkt waarschijnlijk tegen het probleem aanlopen dat de kamer te warm wordt en niet meer te regelen valt omdat de andere kamers warmte vragen. Het forum staat vol met oplossingen hiervoor.