Vloerverwarming, Zoneklep en Slimme Radiatorknoppen, onmogelijk?

Opties
Thinx
Thinx
juni 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Hallo allemaal,

Binnenkort krijgen we vloerverwarming op de benedenverdieping en dan willen we uiteraard de bovenverdieping kamer voor kamer kunnen verwarmen.

Naar aanleiding van een adviesgesprek met Tado heb ik dus een set aangeschaft met de volgende onderdelen:

  • Bedrade Slimme Thermostaat
  • Internet Bridge
  • 4x Slimme knoppen

Deze heb ik allemaal geïnstalleerd en werken op zich goed met alleen de Tado thermostaat bedraad aan de ketel.

Maar nu komt het: De vloerverwarming wordt aangestuurd door een Nest Gen3 thermostaat gekoppeld aan een Honeywell Y-VC8615AG1100 zoneklep. Welke óók de ketel in moet kunnen schakelen, los van de Tado thermostaat.

Nu is de ketel een "Remeha Tzerra M Plus 28c"

Manual: https://www.verwarmenperkamer.nl/handleiding/remeha/tzerra-m-24c-28c-39c-plus-installatie-servicehandleiding.pdf (vanaf blz 38 = aansluitschema's)

Als ik beide thermostaten parallel aansluit op de ketel, dan gaat deze branden, zonder warmtevraag. Ik heb verder het volgende geprobeerd:

  • Nest op aan/uit regeling gezet i.p.v. Opentherm (geen resultaat)

Iemand hier ervaring mee en kun je me een zetje in de goede richting geven? Kan de TADO thermostaat ook op aan/uit worden gezet bijvoorbeeld en kan er dan wel parallel aangesloten worden?

Ik hoor het graag!

Groet,

René

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je moet nog een extra Tado "wireless receiver" aanschaffen. De zoneklep wordt aangestuurd door de thermostaat en de ketel door de wireless receiver, of omgekeerd schijnt ook te kunnen tegenwoordig. Raadpleeg de servicedesk.

  • Andreplusplus
    Opties
    Of een tweede bedrade tado thermostaat die je in relaismode zet en aansluit op de klep. Daarna heb je hulp nodig van de helpdesk van tado om de thermostaat in dezelfde ruimte te plaatsen als de 1e, en correct in te stellen.