Radiatorknop in kelder

Opties
bbww
bbww

Ik heb geen plaats voor een Tado radiator knop bij de radiator in de zij kamer.

Ik kan de radiator knop koppelen met de kamerthermostaat in de woonkamer

MAAR dan kan ik de radiator in de zijkamer niet los regelen van de radiatoren in de woonkamer.


Want als de wind op de zijkamer staat willen wij alleen die radiator (met de app) meer warmte geven maar dan moet hij wel de tempratuur in de woonkamer meten en niet in de kelder.


Kan dit


Bas

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan moet je een "draadloze temperatuurvoeler" erbij kopen en die in die kamer plaatsen en configureren.

    Die meet dan de temperatuur en regelt op afstand die knop.

  • Andreplusplus
    Opties

    Ik snap niet wat je schrijft. “Ik heb geen plaats voor …”. Heb je wel of niet een knop op de radiator in de zijkamer?

    Zo ja, plaats de knop in de app in de eigen ruimte “zijkamer” en je bent klaar. Dan kun je temp in zijkamer apart instellen van de woonkamer.

    “knop koppelen met thermostaat”? Je plaatst een knop in een ruimte, en bij een ruimte geef je een zoneregelaar aan (gaat normaliter vanzelf goed), dat is in dit geval de thermostaat.

    Je hebt het over kelder? Of is de zijkamer in de kelder?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je niet door hebt wat ie bedoelt hoef je toch niet persé te reageren? De vraag was al beantwoord.

  • bbww
    Opties

    Thanks Rob2


    Ik wist niet dat dat bestond


    ga ik bestellen

  • Andreplusplus
    Opties
    @Rob2 je bent conclusies aan het trekken obv aannames en dan een aanbeveling doen. De drl temp voeler die jij aanbeveelt is overbodig en zo jaag je mensen voor niets op kosten. Maar gelukkig weet jij het altijd het beste.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Jij hebt de vraag niet begrepen en ik wel. Dat kan best wel eens voorkomen hoor. Als je nog een keer alles leest (inclusief de titel) ga je het misschien ook wel begrijpen. Of niet, misschien.

  • Andreplusplus
    Opties
    @Rob2 je bent een supervers. Prettige avond verder. Ik hoop dat @bbww iets met je antwoorden kan. Misschien kun jij het me uitleggen? Dan is het ook meteen duidelijk(er) voor andere forumbezoekers.
    Voor mij spreekt hij in raadselen met wel een knop die hij kan koppelen, maar geen ruimte voor een knop. En kelder/woonkamer/zijkamer zijn zeker codewoord die ik niet ken.
    Ik bedoel maar, het gaat om goed kunnen regelen van de temp in de zijkamer (maar geen tadoknop), een thermostaat in de woonkamer en wat heeft de temp in de kelder daar mee te maken?
    Als je geen tadoknop in de zijkamer hebt, kun je wel meten met een door jou aanbevolen drl tempsensor, maar zonder tado knop kun je niet regelen.
    Dus is je aanbeveling in mijn ogen zinloos. Of, zoals gezegd, misschien kun je het mij wel uitleggen. Inclusief relatie tussen kelder en zijkamer.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Jeemig zeg... snap je dat nou ECHT niet?

    Hij heeft een zijkamer met een radiator maar geen plek om daar een Tado knop te monteren. Daarom heeft hij die knop in de kelder gemonteerd (ik neem aan dat de leiding naar de radiator via de kelder loopt) en nu zit ie met regelproblemen want hij wil natuurlijk niet dat de temperatuur in de kelder gemeten wordt.

    Standaard probleem wat wel vaker hier aan de orde is, en op te lossen met een extra draadloze temperatuurvoeler in de zijkamer, dan ook die kamer apart als kamer opvoeren met daarin die temperatuurvoeler en de knop.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Als jullie nu niet ophouden met dat gezeur dan is het vanavond niet opblijven, maar meteen tandenpoetsen en naar bed.