spijt van Tado

Ik heb 13 Tado knoppen in huis, maar ik ben niet tevreden over het systeem. Ik had gehoopt een leuk innovatief systeem in huis te halen waar ook vaker nieuwe functies bijkomen. Nu moet ik zelfs voor wat (basis) functies een abonnement afsluiten...

Wie heeft er nog meer spijt van de keuze voor Tado?

4
4 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Ik ben super tevreden en voor die 2 euro per maand aan abo hoor je mij niet klagen. Vind ik echt geen geld. Tuurlijk liever gratis, maar als ik het vergelijk met andere maandelijkse kosten (streaming diensten sport etc) vind ik dit voor een goed geregelde basisbehoefte (warmte) echt geen geld.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Ik zocht alleen naar een systeem wat ik op afstand kon bedienen en per zone/kamer kon regelen. Dat gaat goed. Hele geo gedoe gebruik ik niet omdat het geen meerwaarde heeft voor mijn persoonlijke situatie.
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Bij mij dezelfde situatie en motivatie als B79. De cv installatie verwarmt het huis (deels vloerverwarming) zo langzaam dat geofencing voor ons niet erg nuttig is. We doen het gewoon handmatig, en dat voldoet hier naar wens.

  • Voor mij was aparte regeling per ruimte ook de reden een Tado systeem te nemen. Genoemde nadelen was ik van bewust, maar het feit dat ik nu de werkkamer warm kan stoken zonder dat woonkamer, badkamer en slaapkamers ook warm worden weegt ruim op tegen het ontbreken van geofencing. En na werktijd koelt de werkkamer weer af en worden woonkamer en badkamer warm. 'S nachts worden de slaapkamers rond de 15 graden gehouden en mogen andere ruimtes afkoelen.

    Regel zoiets maar eens met de hand...

  • Matthew
    Matthew ✭✭
    juni 2022 aangepast
    Nog geen spijt want sinds Corona werk ik veel thuis en hoef nu dus niet de huiskamer te verwarmen om in mijn werkruimte te kunnen werken. Wel erger ik me aan het feit dat Tado niets doet aan verbeteringen die het gasverbruik, gezien de huidige prijsontwikkeling niet onbelangrijk, nog efficiënter maken (bijvoorbeeld geolocatie per ruimte). Die hele energie IQ kan mij gestolen worden, die gegevens krijg ik van mijn energieleverancier en per UMeter.
  • Ik heb het systeem gisteren pas geïnstalleerd en nog geen praktijk ervaring. Maar wanneer ik eerder had geweten dat de regelingen via internet loopt en je verwarming uit kan vallen vanwege internet problemen, had ik mij nog 3x bedacht. Ik ben van Honeywell afgestapt omdat mijn 2e draadloze thermostaat in 10 jaar elektronische kuren heeft en ik noodgedwongen al die jaren mijn woning weersafhankelijk geregeld heb ipv vraaggestuurd. Zodra buiten de temperatuur onder de pakweg 18 graden daalde ging mijn cv verwarmen terwijl er nog geen vraag was uit de ruimten zelf. Dat probleem is nu met Tado draadloos opgelost.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Oh maar dat heb je dan niet begrepen, of niet goed verwoord.

    De REGELING loopt niet via internet! Als je internet het niet doet blijft je verwarming wel werken alleen de temperatuurinstelling van je thermostaat en knoppen die verandert dan niet meer volgens je ingestelde tijdschema.

    Je kunt dan nog wel handmatig de temperatuur aanpassen en die ingestelde waarde wordt dan voor de REGELING gebruikt. Maar je moet dus wel opletten als je internet eruit ligt hoe de temperaturen staan, anders kan het koud blijven of juist warm (als in de avond je internet uitvalt gaat ie niet vanzelf naar de nacht temperatuur).

  • De basisfunctie, namelijk de mogelijkheid om per kamer afzonderlijk je temperatuur te regelen, maakt dat het systeem zich snel terugbetaalt voor wie vaak slechts in een deel van het huis verwarming nodig heeft, en dat is voor veel gezinnen het geval. Er zijn verschillende nuttige functies die het systeem nog meer de moeite maken. Er kan altijd meer (zie deze categorie met ideeen en suggesties), maar je mag qua return on investment echt niet klagen.