Laat Energie IQ ook het verbruik weergeven als de verwarming NIET aanslaat.

Opties

Ik begrijp nu dat de Energie IQ alleen verbruik weergeeft als de verwarming aanslaat.

Je verbruikt natuurlijk wel gas voor het nemen van warm tapwater en douchen en dat gas verbruik geef ik netjes elke dag in de Tado App door de meterstanden daarvan toe te voegen. 

Echter Energie IQ blijft 0 aangeven omdat de verwarming niet is aangeslagen.

Het zou ook handig zijn als je de data van de Tado App kan exporteren voor het bijhouden van de kosten in een Excel sheet, in deze tijden van hoge energie kosten wil je het zelf makkelijk kunnen bijhouden.

2
2 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja of het veel zin heeft... in tegenstelling tot wat Robbie Jetten denkt verbruik je niet zo veel met douchen en koken.

    Mijn verbruik (wat ik met een aparte slimme meter koppeling ophaal dus niet met Tado) is in de wintermaanden ongeveer 20 keer hoger dan nu in de zomer. Dus daarop besparen zet geen zoden aan de dijk.

  • MichielTado
    Opties

    @Teubp00 je kan beter voor 30 euro een Homewizard P1 meter kopen (als je een slimme meter hebt). Dan kun je tot een jaar terug (en langer als je een abonnement neemt) je verbruik van gas en electriciteit terugzien. Echt 100 keer beter dan de Tado app gebruiken.