Energy IQ - energietarief in €/GJ voor stadsverwarming

Opties

Ik vind de Energy IQ een mooie toevoeging van de Tado app. Wij hebben echter stadsverwarming en reken nu het tarief om naar €/m3 obv de gangbare omrekening van 1 GJ = 32,68 m3.

Van mij de suggestie om bij tarief en eenheids display ook €/GJ en GJ toe te voegen.

29
29 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten!

  • Eens, de meter geeft alleen GJ aan en geen m3.

  • Jurian
    Opties

    Goede suggestie!


    U kunt eventueel zelf GJ omrekenen naar kWh


  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat zegt ie toch al? Dit soort suggesties voor verbeteringen gaan er vanuit dat een medewerker van Tado dit leest, op een lijst van wensen zet, en dan binnen een redelijke termijn (laten we zeggen 3 maanden) ofwel die wijziging aanbrengen in de software ofwel in die lijst aangeven dat dit niet zal gaan gebeuren en waarom.

    Als er nooit wat met suggesties gedaan wordt (anders dan zeggen dat ze goed zijn), wat hebben we dan aan dit forum onderdeel???

  • Ja, dit zou een erg welkome aanvulling zijn!
  • The_Tactical_Taco
    september 2022 aangepast
    Opties
    Dit was letterlijk mijn eerste gedachte toen ik Energy IQ opstartte.

    Ik zie hier mensen allemaal slimme dingen doen. Ik voerde gewoon de GJ in als kWh met een unit prijs van ruim €30 😂, is bijna niet te doen en Tado snapt er niets van.
  • RdV
    RdV
    oktober 2022 aangepast
    Opties
    €/GJ en GJ + kWh en m3 zou een mooie aanvulling zijn
  • Progas
    Opties
    Noteer mij ook als voorstander van de mogelijkheid tot Gj aanduiding.
  • Ollie
    Opties

    Dit zou zeker een zeer waardevolle aanvulling zijn.

  • Elmariska
    Opties
    Bestaat er zoiets als een feature request bij tado?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Daar zou dit forum onderdeel voor bedoeld zijn. Maar men doet er niet echt wat mee.

    Eerder heeft een Tado medewerker zelfs geschreven dat er zoveel feature requests waren dat het onoverzichtelijk werd en ze er niet meer uit kwamen, en heeft ze allemaal verwijderd.

    Zelf een lijst maken van de samengevoegde requests en het totaal aantal stemmen dat was kennelijk te veel werk voor hem....

  • Is er al zicht op deze functionaliteit? Als het er is neem ik een auto assist abonnement. Nu heeft het geen zin en ik ben niet van plan om alles zelf om te gaan rekenen bij een betaald abonnement.

  • RobDP
    Opties

    Eens, dit mist en hoort gewoon in de picklist

  • Ik sluit mij hierbij aan, dat zou een prima aanvulling zijn.
  • Zeker in deze tijd, met stijgende energieprijzen is de mogelijkheid om GJ te vermelden best van belang
    De overheid wil meer aansluitingen op stadsverwarming. En Tado functioneert prima met stadsverwarming
  • Sietse
    Opties
    Ik ben het hier mee eens, zeker nu zou de juiste inzicht in stadsverwarmings gebruik zeer nuttig zijn.
  • JanB52
    Opties

    Schiet het al op om Energy IQ ook werkend te maken voor stadsverwarming / GJ?

  • Maikel9
    Opties
    Zojuist ook maar omgerekend naar m3, maar niet echt ideaal. Zou het ook zeer op prijs stellen als Tado GJ toe gaat voegen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Reken er maar niet op.... Tado werkt niet op basis van klantwensen.

  • mkuijpers
    Opties

    Graag inderdaad ondersteuning voor stadsverwarming in Energy IQ (€/GJ en GJ).

  • Is er al iets gedaan met dit verzoek waarvoor volgens mij veel steun aanwezig is?

  • Helaas nee, en wij zijn zeker niet de enige die dit graag zien gebeuren. Maar hoor er niks meer over...
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee maar zo gaat dat iedere keer. Als je hen direct benadert zeggen ze "plaats maar een wens op het forum" en als je een wens op het forum plaatst doen ze daar niets mee. De reactie van jurian "goede suggestie!" is een hoge uitzondering, maar kennelijk ook geen indicatie dat er wat gaat gebeuren.

    Er is ook een andere veelgestelde vraag rond deze functie: als je een nieuwe meter krijgt en die begint weer bij (ongeveer) 0 te tellen dan kun je de nieuwe standen niet meer invoeren want "lager dan vorige stand". Dan moet je voortaan de eindstand van de oude meter iedere keer optellen bij de stand van de nieuwe meter voor je die invoert.

    Nergens een functie om aan te geven dat je een nieuwe meter hebt, of zelfs maar om die bewaarde vorige stand te resetten zodat je weer opnieuw kunt beginnen (met verlies van historie)... dat is ook vaak gesuggereerd maar ook niets mee gedaan.

  • Fred1972
    Opties

    Ik wil als gebruiker van stadsverwarming ook graag de optie GJ!