Slimme stekker met thermostaat?

Opties

Beste Tado, gebruik uw apparatuur om het huis te verwarmen en koelen, te regelen. Zelfs mijn garage. Werkt echt perfect via de app. Alleen heb ik niet in iedere kamer een airco. Wel c.v. uiteraard, en die heeft ook een thermostaat van Tado. Maar, heb op het kantoortje een infrarood paneel, als ik eens thuis werk. Hoeft niet het hele huis warm te worden. (Woon alleen) maar zit er aan te denken om meerdere kamers te voorzien van zo'n paneel (of andere vorm van elektische verwarming) als bij verwarming. Dus mijn vraag is: Gaan jullie nog slimme stekkers op de markt brengen met een thermostaat erin? Dan kan ik alles gemakkelijk via app bedienen en heb je alles in 1 keer overzichtelijk.

Groeten, Ronald

4
4 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • MichielTado
    Opties

    Waarom niet gewoon een infrarood paneel kopen met ingebouwde thermostaat en een app? Verschillende panelen, zelf de goedkope varianten hebben dat al.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    @Rob_e dacht kennelijk aan het integreren van het hele verwarmingsgebeuren binnen de Tado omgeving.

    Ik vrees dat em dat niet gaat worden want Tado is niet het type bedrijf wat actief ontwikkelt en verbetert aan de spullen op suggesties van de gebruikers. Je kunt wel realiseren wat je daar wilt maar dan moet je zelf een home automation systeem opzetten waar je dan zowel je Tado als die infrarood panelen aan kunt koppelen (dan moet je dus eerst even checken met welk systeem beiden compatible zijn) en dan kun je wel allerlei zaken regelen zoals aan/uit zetten van de panelen met een tijdschema.

    Het mooiste zou natuurlijk zijn als Tado zelf een soort home automation in de software inbouwt, maar voor ze daar aan moeten gaan beginnen is er wel meer te verbeteren aan de huidige software.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties

    Met de bedrade thermostaat kun je via het relais contact wel een electrische verwarming schakelen

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat klopt, maar dat gaat kennelijk toch niet goed werken. Met een software aanpassing zou dt wel moeten kunnen maar we weten allemaal wat Tado doet met software wensen...

    Het probleem is dit: Tado gaat er vanuit dat er ergens 1 device (de bedrade slimme thermostaat of de draadloze ontvanger) verbonden is met de verwarming, en daar kan aangeven hoeveel warmte er komt. Je kunt wel een slimme thermostaat (laten) configureren voor het bedienen van bijvoorbeeld een zoneklep, en je zou denken dan kan ik daarmee ook een electrische verwarming aanzetten (via een hulprelais van voldoende capaciteit), maar het probleem is dat als die lokale thermostaat die verwarming aanzet, het systeem ook nog steeds de ketel zal starten omdat ie denkt dat ie een klep bedient ipv een verwarming. Dat zou je dan moeten kunnen configureren.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Maar je kunt toch meerdere zones definiëren, met elk een (bedrade) thermostaat? Of heb ik dat mis?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat dacht ik eerst ook, maar de support verzekert dat het niet mogelijk is. Weet ook niet waarom, er zit kennelijk nog ergens iets scheef waardoor dit niet lukt.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dan klopt het verhaal op onderstaande website dus niet.

    https://support.tado.com/nl/articles/4689126-hoe-stuurt-tado-verwarmingszones-aan-hoe-kan-ik-de-zoneregelaar-in-een-kamer-wijzigen