Slimme aircobediening firmware

Opties
Hallo,

Ik heb verschillende slimme aircobedieningen van Tado. De laatste die ik heb aangekocht heeft firmware 101.0.

De twee oudere hebben firmware 59.6. Met de oude firmware heb ik veel minder mogelijkheden (verwarmen, richten van de blaasmond etc.)

In had al gelezen dat de firmware updates automatisch komen maar ondertussen loop ik bijna 50 versies achter.

Heeft er iemand een idee hoe je de updates kan forceren?


Sam

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als ie zo ver achterloopt komt dat omdat het een oudere hardware revisie is die niet verder meer wordt geupdate...

    Althans bij de gewone slimme thermostaat en -knoppen is dat wel het geval.

  • MichielTado
    Opties

    @Sam_vdb Wat je kan proberen is het resetten van de Samrt AC. Bij mij zorgde dat ervoor dat ik de nieuwere versie krijg. Daarna kwamen de nieuwere versies automatisch door. Versie 59.6 lijkt mij niet te updaten.

    Let er wel op dat je eerst de Smart AC uit homekit haalt. In de Home app verwijderen dus.

    Het is mijn niet duidelijk of updates vast zitten aan een hardware revisie (of aan het type Airco). Volgens mij niet aan de revisie maar dat kan alleen Tado aangeven. Ik heb een Smart AC die al iets van drie jaar oud is en op v101 zit.