Intergas Kompakt HRE ketel slaat niet aan op Tado thermostaat

Opties

Hallo,

Inmiddels 8 maanden verder en is de verbouwing afgerond en heb ik het huis voorzien van een Tado thermostaat. Op de bovenverdieping heb ik 2 radiatoren met 2 radiatorknoppen. Als ik deze via de app bedien, werkt dit helemaal naar behoren. Dat is erg fijn.

Beneden in de woonkamer heb ik vloerverwarming en 1 radiator (zonder radiatorknop), die helemaal gecontroleerd zijn en ook horen te werken. Echter slaat de CV ketel niet aan als ik de temperatuur regel bij de thermostaat of in de app. Hierdoor doet de vloerverwarming het dus ook niet. Hoe kan dit en hoe zou ik dit aan de praat kunnen krijgen?

Alle hulp is welkom, want ik kom er helaas niet meer uit.

Groet,

Koen

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Er lijkt iets te ontbreken in uw omschrijving of in de opstelling zelf.
    Wat heeft u van Tado en hoe is het geïnstalleerd? Heeft u soms een draadloze ontvanger? (Ik begrijp anders niet hoe de cv wel aangaat via de app/radiatoren maar niet via de thermostaat)
    Vloerverwarming zonder klep of een bijzondere regeling zal niet goed werken. Het forum staat vol met discussies en oplossingen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ook is het beter om dit bij Tado support neer te leggen want zij kunnen je configuratie zien en daar evt dingen aan aanpassen. Wellicht moet er nog iets speciaal ingesteld worden wat je zelf niet kunt doen.

    Overigens kan de verwarming hier ook niet aan momenteel omdat het in de kamer gewoon al warmer is dan 25 graden en hoger kun je de thermostaat niet zetten.