Configuratie Tado bedrade thermostaat i.c.m. Nefit Topline Aquapower HRC30 CW5

Opties

Gisteren mijn bedrade thermostaat geinstalleerd/geconfigureerd op mijn Nefit ketel. Ik heb hiertoe de "Handleiding voor installateurs, Slimme Thermostaat" gevolgd (Hoofdstuk 5.4 Bedrading: Nefit EMS-Bus, Slimme Thermostaat koppelen met Internetbridge, pag. 16 t/m 19). Zie afbeelding.

Het vreemde is dat vlg. deze handleiding ik na het selecteren van Selecteer Nefit EMS (D31) HC00 moet kiezen (staat expliciet vemeld dat dit voor Nefit EMS-verwarmingssystemen moet. Echter, ik kon HC00 niet selecteren (stond niet in het rijtje met keuzemogelijkheden). Ik heb daarom maar HC01 geselecteerd.

  • Klopt het dat HC00 niet (meer) te selecteren is?
  • Heb ik er goed aan gedaan om HC01 te kiezen?
  • Wat is eigenlijk de functie van HCxx?


Antwoorden

  • De handleiding die ik gevolgd heb (hoop dat deze zichtbaar is)...

    Gr.

    Fred

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het is slimmer om de handleiding te volgen die er bij verpakt is: ga naar tado.com/start en beantwoord de vragen.

    Dan kom je niet in dit soort situaties...

  • Gebeurd is gebeurd.

    Moet de configuratie opnieuw gebeuren, of is dit niet nodig? Wat is het advies advies van TADO?

    Fred
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt die wizard installatie via tado.com/start altijd nog opnieuw doen, dan klik je gewoon steeds op volgende alsof je gedaan hebt wat ze daar willen (draden van stickers voorzien en losmaken, thermostaat verwisselen enz enz).

    In feite wordt dan alleen het configuratiegedeelte aan de serverkant uitgevoerd.