Slimme airco bediening voeding

Opties

Hoi iedereen,


ik heb reeds 1 slimme airco bediening aangekocht.

Op die plaats heb ik het geluk van een stekkerdoos te hebben.

Op een 2de plaats heb ik dat geluk niet.

Is er iemand van jullie die tips heeft, bijvoorbeeld batterij USB pack muurmontage?

Probleem is natuurlijk dat ik niet weet wat er nodig zou moeten zijn om dat niet iedere week te moeten herladen.

Zeer spijtig dat ze ook geen modellen hebben met batterijen🙁

Bedankt!


Sascha

Antwoorden

  • htm
    Opties

    Hallo Sascha,

    ik zou gewoon zo'n power pack aansluiten en gebruiken tot die leeg is. Elke dag even kijken of dat die nog werkt.

    Stel deze gaat 10 dagen mee en je wilt dat deze 1 maand mee gaat, heb je een 3x zwaardere nodig.

    Wat ik snel heb kunnen meten, heeft de airco controller ca. 60 mA nodig. Dan zou een 1000mAhr battery 1000/60 = ca 16 uur meegaan. Dit lijkt dus geen practische oplossing, vandaar dat ik zeg, leen even zo'n power pack bij vrienden of bekenden en doe de test. Misschien is mijn meting niet nauwkeurig geweest.

    //HTM

  • Oh, dat moet ik dan eens proberen.

    Maar vrees als je theorie klopt, dat ik toch voor iets van voeding moet gaan kijken.

    Een idee was ook wel geweest om die interface te kunnen sturen vanuit de TADO app.

    Ik heb ook de app, maar die kan ik buiten de WiFi niet aansturen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Wat ik snel heb kunnen meten, heeft de airco controller ca. 60 mA nodig."

    Dat kan heel goed kloppen voor het stroomverbruik van een WiFi apparaat. Dat is ook de reden dat de slimme thermostaat voor verwarming en de radiatorknoppen, die op batterijen werken, geen WiFi gebruiken maar LoPAN. Hoe vervelend dat ook is ivm het bereik.