Batterijen?

Ik heb in het verleden wel eens een slimme thermostaat gehad die gevoed werd via de OT draden.....geen batterijen dus.

Twee draden aansluiten, meer niet.

Ik ben weer in de markt voor een slimme thermostaat, met HomeKit.

Het enige dat me weerhoudt van de Tado is dat de temperatuur niet constant zichtbaar is....dat is gedaan om de batterijen niet te snel leeg te trekken.....

Kan de Tado niet via de OT draden gevoed worden?

Of zou dat mogelijk gemaakt kunnen worden in V4 bijvoorbeeld?

Ik heb ook een Honeywell overwogen....maar daar is de support niet zo fantastisch.....

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    september 2019 aangepast

    Het is me niet helemaal duidelijk of de batterijen wel verbruikt worden als je een OpenTherm aansluiting hebt...

    Wellicht zijn deze alleen nodig bij een relais systeem, of als de thermostaat mobiel is? En bij OpenTherm alleen als backup wanneer de ketel even uit is?

    Je zou toch verwachten dat men bij Tado ook wel zo slim is om te snappen dat OpenTherm voedingsspanning voor een thermostaat levert... mijn vorige Honeywell werkte daar ook op, met een supercap als backup.

    Een permanent display waar je gewoon de temperatuur kunt zien (LCD ofzo) is inderdaad fijner. Bij de Tado moet je op een knop drukken op het besmettelijke witte kastje. Nog vervelender is dat je dan niet eens te zien krijgt of de ketel brandt en hoe hard, dat geeft een Honeywell ook gewoon aan.

  • Jurian
    Jurian | Admin
    september 2019 aangepast

    Hoewel sommige "domme" thermostaten genoeg hebben aan het elektrische vermogen dat ze via OpenTherm van de ketel krijgen is dit vermogen dat via de BUS naar de thermostaat komt zeer gering.

    Bij een Slimme Thermostaat is er over het algemeen een stuk hoger verbruik vanwege de benodigde draadloze verbinding naar de bridge. Het vermogen dat binnenkomt via OpenTherm is bij lange na niet genoeg om dat te voorzien. Vandaar dat er batterijen benodigd zijn in de Slimme Thermostaat.

    Bij aansluiting via Nefit EMS of Vaillant EBUS zie je dat de batterijtijd bijna overeen komt met de zelfontladingstijd van de AAA batterijen. Die BUS protocollen voorzien de tado Slimme Thermostaat van een stuk meer elektrisch vermogen.

    Voor uw suggestie voor de V4 zou ik aanraden om een nieuw topic aan te maken in dit subforum: https://community.tado.com/nl/categories/suggesties-idee%C3%ABn-en-verbeteringen

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Hopelijk komt er gauw een V4