Elektrische vloerverwarming icm CV-ketel

Opties

Binnenkort ga ik mijn badkamer verbouwen en o.a. een elektrische vloerverwarming aanleggen. Ook komt er een elektrische radiator voor bijverwarming. Bij de elektrische vloerverwarming wordt een Tado Wifi Starter Set geleverd. Ik vroeg me af wat ik moet doen/hebben om ook de elektrische radiator met de Tado te bedienen. Zelfde vraag voor het geval dat ik ook de bedraade thermostaat in mijn woonkamer vervang door een Tado. Kan dan alles via dezelfde Hub lopen en in dezelfde App bestuurd worden?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Een Tado Wifi Starter Set? Nooit van gehoord!

    Wellicht heb je een ander merk bedoeld en per ongeluk Tado getikt omdat je daar aan zat te denken?

    Voor zover bekend levert Tado helemaal niets wat kan werken met electrische verwarming...

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Jawel hoor Tado kan wel met electrische verwarming werken.

    Zie link:

    https://support.tado.com/nl/articles/3557820-is-tado-compatibel-met-elektrische-verwarmingssystemen
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    augustus 2022 aangepast
    Opties
    Vreemd, bij mij staat in dat artikel juist dat Tado bij geen van de elektrische systemen bruikbaar is.
    Dat zal bij jou ook zo zijn.
  • MichielTado
    Opties

    Klopt, er staat dat het niet kan, maat er staat ook “Als je je elektrische vloerverwarmingssysteem compatibel met tado°wilt maken, neem dan contact op met een plaatselijke installateur om de nodige aanpassingen te maken.” Dit lijkt te suggereren dat het wel kan. Een vreemd tegenstrijdig stukje tekst van Tado.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Haha, ja zo kun je het ook lezen.
    Maar dat vereist een grote deskundigheid van de installateur op zijn eigen vakgebied plus van Tado. Die zijn dun gezaaid.

    Kijk ook eens op het onderwerp “dé oplossing voor vloerverwarming, radiatoren en Tado”. Afgelopen week beschrijft iemand hoe hij zoiets gedaan heeft met besturing door een stukje home automatisering. Erg interessant.