(Vloer)verwarming afmaken na breuk met aannemer

Opties

Beste allen,

Helaas is de relatie met onze aannemer geëindigd voordat de verbouwing helemaal was afgerond. Ik zit nu met een half verwarmingssysteem dat ik zelf moet gaan afmaken. Graag zou ik jullie advies krijgen over hoe ik dit systeem het beste kan afmaken met Tado componenten. Ik heb een twee onder een kapwoning met over de hele benedenverdieping (met openhaard) en badkamer watergedragen vloerverwarming, op de 3 slaapkamers & zolder radiatoren.

Wensen:

- Slaapkamers, zolder, badkamer en woonkamer apart van elkaar kunnen regelen

- Als de openhaard aan is de rest van het huis nog kunnen verwarmen

- In de toekomst mogelijk een hybride warmtepomp bijplaatsen

- Eenvoudige bediening (in de praktijk maak ik geen gebruik van allerlei 'handige' functionaliteit)

- Kosten laag houden


Door de aannemer reeds geïnstalleerd:

- 8 groepen vloerverwarmingsverdeler in kelder met pomp maar zonder zonekleppen

(Verdeler en pomp)


- CV ketel in garage

(Intergas HRE 36/30)


- Tijdelijke honeywel draaithermostaat in de garage


Hoor graag jullie ideeën!



Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Het forum is volgeschreven over oplossingen voor vloerverwarming. Heb je de moeite gedaan om het forum te doorzoeken en lezen?
    Er zijn meerdere oplossingen mogelijk met Tado.

    Aandachtspunten:
    - Je hebt sowieso een bypass nodig, als die er niet is dan nog aanleggen.
    - Regeling vvw badkamer afhankelijk van hoe het daar is aangelegd
    - Tado ondersteunt nu nog niet het gebruik van warmtepompen. Er zijn hier en daar door gebruikers oplossingen geprobeerd. Soms met een directe aansturing door Tado, soms met een buffervat en een gescheiden circuit voor verwarmen. (Zoeken op het forum).
    Dat maakt anticiperen op bepaalde oplossingen moeilijk, en heeft nu dus geen invloed op wat je aanlegt.