Enkel radiatoren aansturen, of meteen alles?

Opties

Onze situatie is als volgt: twee verdiepingen, met op elke verdieping een thermostaat. De benedenverdieping is vloerverwarming, boven zijn er vijf ruimtes met elk een radiator, waarvan één (gang + bureauruimte) met de thermostaat. Mijn initieel idee was om enkel de thermostaat boven te vervangen door een slimme thermostaat, alsook alle radiotoren uit te rusten met slimme kranen. Ik ga ervan uit dat dit eenvoudig te realiseren is.

Nu twijfel ik echter of ik misschien meteen ook de sturing van de vloerverwarming kan vervangen door Tado. Ik heb even de pagina hier over vloerverwarming en zonekleppen gelezen, maar dit lijkt te gaan over een situatie waarbij er maar één thermostaat aanwezig is (ik ben een complete leek)? Kan ik makkelijk mijn thermostaten vervangen door eentje (of desnoods twee) van Tado, zonder het circuit aan te passen?

Ik heb onze situatie even samengevat in dit erg professionele schema:


Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Dat valt niet zo eenvoudig te zeggen. Er is meer informatie nodig over de regeling en schakeling van de huidige installatie.

  • pieterp
    pieterp
    augustus 2022 aangepast
    Opties

    En wat met enkel de thermostaat en radiatoren boven? Is dit plug and play, of toch moeilijker dan ik dacht? Ik heb de thermostaat even open gemaakt, en enkel 2 en 3 zijn aangesloten:


  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties