Radiatorknop koppelen aan draadloze thermostaat

Opties
Hoe koppel ik de radiatorknop aan de draadloze thermostaat, zodat ik via de thermostaat de verwarming kan regelen. We hebben geen ketel maar vloerverwarming

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Er ontbreekt informatie.
    Je “hebt geen ketel maar vloerverwarming “. Waarmee wordt de warmte dan opgewekt?
    Hoe zit je installatie in elkaar?
    Hoe was de regeling voordat je Tado kreeg?
    Je koppelt in principe een radiatorknop niet aan een draadloze thermostaat.
    Dus leg nog eens wat uit zodat we je beter kunnen helpen.
  • Astrid_M
    Opties
    Sorry hebben geen vloerverwarming (spellingcontrole en niet de “correctie” hiervan opgemerkt).
    We hebben STADSVERWARMING en dus geen ketel.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Haha.
    Graag ook de andere vragen beantwoorden
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties

    "Je koppelt in principe een radiatorknop niet aan een draadloze thermostaat."


    Je koppelt een raidiatorknop aan een ruimte en je koppelt ook een draadloze thermostaat aan een ruimte. Als ze beide aan dezelfde ruimte gekoppeld zijn, dan zijn ze toch aan elkaar gekoppeld?

  • Astrid_M
    Opties
    De originele regeling betrof alleen radiator knoppen op alle radiatoren. Geen thermostaat in huis. Alles dus handmatig bediend. Tot 1,5 jaar geleden hadden we de eq3-max. Dit werkte prima alleen de bevestiging van de knop aan de radiator was minder en met enkele pubers en een grote hond in huis werd er nog wel eens tegen de radiatorknop aangelopen en kwam deze los te zitten waardoor de radiator op de hoogste stand begon te verwarmen. Met de eq3-max kon je via de thermostaat die (draadloos dmv WiFi) in verbinding stond met de radiator de verwarming bedienen.
    Dit laatste lijkt nu (zover ik nu heb geprobeerd) niet mogelijk te zijn met de Tado thermostaat.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ja dat kan met Tado.
    Zoals Douwe hierboven al aangeeft.
    Gebruik de installatiewizzards van Tado, dat maakt het makkelijker.