Vaillant VRT 330 vervangbaar?

Opties
Kan ik de huidige Vaillant VRT 330 thermostaat zonder problemen vervangen in mijn nieuw huurappartement? Ik vind 3 kabels achteraan: blauw, bruin en geel/groen.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    In de handleiding van die thermostaat wordt niet aangegeven wat de functie is van iedere draad. Die kennis heb je wel nodig om te weten of en op welke manier een Tado thermostaat kan worden aangesloten. Misschien kun je er iets over vinden in een installatiehandleiding van je ketel.

  • GaetanH
    Opties
    Helaas heb ik geen handleidingen beschikbaar aangezien ik sinds kort in dit huurappartement woon…
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dan gaat het feestje niet door.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit zal neem ik aan Vaillant eBUS zijn. Als die thermostaat ondersteund wordt (vraag dat aan de support, niet op het forum) dan krijg je tijdens installatie via tado.com/start een afbeelding te zien en wordt er aangegeven welke aansluiting naar welke aansluiting van de Tado moet.

    Helaas kun je (volgens mij, ik ga het niet proberen) die tado.com/start niet "droog" uitvoeren als je nog geen Tado account hebt. Dus: vraag het support, daar zijn ze voor.