Eind van de dag ‘alles op schema’ stand

Opties
Wij hebben 8 knoppen in huis, erg tevreden! Omdat wij ze handmatig instellen, ben ik genoodzaakt om, als we allemaal naar bed gaan, handmatig op de ‘alles volgens schema-knop’ te klikken. Dit vergeet ik natuurlijk wel eens. Het lijkt mij daarom handig dat zo rond 22.00 alles weer ‘op schema’ gezet wordt, dat dus alle handmatige instellingen automatisch overruled worden.

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    augustus 2022 aangepast
    Opties
    Maak een tijdsblok aan per ruimte om 22:00 met een temperatuur en stel de ruimten zo in dat ze weer naar schema gaan bij het volgende tijdsblok. Dit kun je instellen per ruimte
  • Ik heb die tijdsblokken er natuurlijk in staan; maar als ik bijvoorbeeld de huiskamer handmatig instel op een andere temperatuur, gaan ze niet automatisch op het schema verder. Dat doen ze alleen als ik weer aangeef dat ze het schema moeten volgen.
  • Maar misschien zie ik een setting over het hoofd…
  • Ik zie wat je bedoelt; het staat onderin in het klein. Niet helemaal wat ik handig vindt, maar werkbaar. Bedankt!
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt ook instellen dat een handmatige verandering een bepaalde tijd werkt en daarna weer terug geschakeld wordt naar het schema. Misschien is dat handiger voor je.

  • Werkt redelijk. Ik heb kamers waar de temperatuur altijd ingesteld is op bv 15 graden. Dus dat is één blok. Ik ga op voorstel van Douwe daar nu even blokken bij zetten van 15 graden oo 22.00 uur. Dat moet dan de oplossing zijn.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja ik geloof wel dat er een bug was in de zin dat als 2 opeenvolgende blokken dezelfde temperatuur hebben, dat niet voor alles als een blokgrens gezien wordt. Ik weet niet of dat is opgelost en in welke situaties je er precies last van kon hebben. Maar ik zou bijv het ene blok 15 en het andere 16 graden maken.