Wat doet de STK

Opties

Allen,


Op dit moment heb ik een opstelling waarbij de vloerverwarming via een STK wordt geregeld.


Ik weet dat dit niet de meest ideale oplossing is, maar voor nu is het even niet anders.


Kan iemand aangeven in hoeverre de STK moduleert als dit de enige ruimte is die warmte vraagt?


Bij start warmte vraag ga ik ervan uit dat hij 100% open is. Vervolgens nadert de gewenste temperatuur. Gaat de STK dan zich deels sluiten of blijft deze open en wordt de ketel terug gemoduleerd?


Alvast bedankt voor jullie reactie

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    De stk moduleert gewoon mee. Die kan ook ergens halverwege open staan. Niet de meest ideale gang van zaken. Maar zo is hoe tado het doet.
    Ook als een enkele ruimte al op temperatuur is hoor je de knop nog af en toe kleine beetjes heen en weer lopen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja dit is een kennelijke denkfout in het systeem. De kranen moduleren ieder voor zich in plaats van dat ze onderling afspreken wie er verder open moet en wie verder dicht. Dit probleem is er al wanneer je de kranen op de officiele manier gebruikt, maar met vloerverwarming valt het nog meer op. Het zou natuurlijk zo moeten zijn dat als er 1 kraan in huis warmte vraagt en de andere allemaal niet, die ene kraan dan altijd maximaal open gaat en de hoeveelheid warmte gestuurd wordt met de modulatie van de ketel. Maar zo werkt het dus niet, helaas.

    Misschien in v4?

  • Dank allen.


    Dat wordt dan toch maar t.z.t. een zoneklep installeren.

    Toevallig iemand een goed adres welke dit kan uitvoeren hiervoor? Dus een bedrijf welke de zoneklep kan plaatsen maar ook de Tado aansturing hiervan kan regelen? Ik merk dat Tado bij een hoop loodgieters onbekend is.


    Ik woon zelf in de regio Zuid Holland