Zone regeling

Opties

Ik heb nu een bedrade thermostaat.

Ik wil eventueel overstappen op Tado.

Ik wil 4 kamers apart regelen met totaal 10 radiatoren.

Wat heb ik nodig?

vr.gr.Fred

Beste Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Ik zou zeggen wacht even tot de v4 spullen geleverd worden...

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    @FKeijser Je hebt een starterkit nodig: bevat 1 bridge (sluit je bedraad aan op je router), 1 bedrade thermostaat en een aantal radiatorknoppen.
    Vul aan met pakket knoppen tot je er 10 hebt.
    Ondanks geruchten die al lange tijd rondgaan: er is geen v4 in aantocht. De laatste aankondiging is zwarte uitvoering en dark mode voor de app. Dus koop gewoon een nieuwe v3+ set (soms wordt ouder spul goedkoop aangeboden, maar zou ik niet kopen)
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Ja dat er aanbiedingen zijn is een veeg teken natuurlijk...

    Ik weet niet hoe het met v4 gaat worden maar met v3(+) is het bij Tado al jaren zo dat je het systeem gewoon moet nemen zoals het is. "het zou leuk zijn als" postings op het forum die gaan regelrecht de prullebak in, op 1 of 2 kleine uitzonderingen na die wellicht onder druk van regelgeving moesten worden ingebouwd. Er is ontzettend veel in het systeem wat veel beter zou kunnen, maar er gebeurt gewoon niks mee.

    "een bedieningsunit" kun je evt zelf maken door een goedkoop/oud tablet of telefoon te voorzien van de app en ergens neer te leggen of op te hangen.

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Wanneer kunnen we V4 verwachten? Met de huidige energieprijzen is elke dag wachten er 1 teveel
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Geen idee wanneer die uitkomt. Maar nu al kopen is een flink risico op doodlopende weg.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    En wat kan V4 dan meer / beter dan V3?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je mag er vanuit gaan dat alle nieuwe ontwikkelingen gericht zijn op v4 en dat v3 dan stil blijft staan op wat het nu is. Zo gaat dat bij de meeste bedrijven.

    Tado is al een bedrijf waar de ontwikkelingen uitermate traag gaan, en je zou kunnen hopen dat er een nieuw team is wat er wat meer werk van maakt, maar die werken dan natuurlijk vooral aan hun eigen kindje (v4) en gaan niet meer aan de slag met het project van de directeur ex-softwareman (v3). Er is wel geroepen "als we v4 op de rit hebben gaan we een aantal van de nieuwe mogelijkheden ook nog wel in v3 inbouwen" maar ik zou er gewoon niet op rekenen, zeker als je nog moet kopen.

  • Bedankt voor de reactie.

    Is wachten een optie?

    mijn verbruik per jaar is ongeveer 2500m3.

    Als ik uit ga van een besparing van 20%? dan praat ik over 500m3 x€2.00=€1000.

    Nog even een andere vraag.

    Ik heb een redelijke tot goede wifidekking.

    Werkt de tado bridge met mijn wifi thuis of is dat een apart netwerk?

    vr.gr.Fred

  • Herres
    Opties
    Tado maakt geen gebruik van WiFi, het heeft zijn eigen “netwerk”.

    Wat je bespaart met Tado is puur een gebruikskwestie. Op dit moment loopt er een onderzoekje van Tado naar besparingen op dit forum. Sommigen besparen, anderen niet.
    Als je kamers gaat verwarmen die eerder koud bleven dan ga je extra verbruiken. Maar als je strenge schema’s instelt en goed discipline houdt dan kun je besparen. Dat maakt Tado wel mogelijk.
  • Vraag over het bereik van de bridge.

    Router zit in de meterkast beneden.

    Er zitten 2 verdiepingen boven waar de radiatoren zich bevinden.

    Lukt dat als de bridge in de meterkast zit.

    Voor mijn wifi heb ik boven een versterker zitten.

    vr.gr.Fred

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties

    Bridge kan allen via kabel aangesloten worden op je netwerk, niet via WIFI

  • Herres
    Opties
    Een veelbesproken onderwerp op het forum.
    Soms zijn er problemen met verafgelegen radiatoren. Dit moet dan opgelost worden door verplaatsen van de bridge.
    Sommige wifirepeaters zijn geschikt om een utp kabel aan te sluiten en zo verbinding te maken met internet. Als de positie van de repeater beter is dan de meterkast kan dat een oplossing zijn.
  • Ok

    Bedankt voor de info.

    Er zijn verschillende leuke aanbiedingen voor het tado V3+ systeem.

    Gr.Fred

  • Het systeem zo perfect zijn als er een bedieningsunit bij zit zoals de evohome vanHoneywell.