Batterij uit thermostaat, alle apparaten offline

Opties
Na succesvol configureren van de woonkamer thermostaat (zoneklep ivm stadsverwarming). Batterijen er uit gehaald voor latere definitieve bevestiging.

Dan gaan ook alle andere groepen met radiator knoppen offline in de Tado App. Wellicht iets van de app want er zijn wel temperatuur metingen!

Verwacht resultaat is dat alleen de betreffende woonkamer thermostaat groep offline gaat. En niet alle andere groepen.
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    begin van de avond was het hele Tado systeem plat en was alles offline. misschien was dat de oorzaak?

  • Weetad
    Opties
    Nee eerder deze week. Nadat de batterijen er weer in zaten was het ook opgelost.
  • Andreplusplus
    Opties
    Simpel: de thermostaat is zonecontroller (stuurt ketel aan) als die wegvalt, waarmee moeten de knoppen dan communiceren?
  • Weetad
    Opties
    Daarom zeg ik erbij dat deze zoneklep één woonkamer ruimte/groep aanstuurt met een daarvoor speciaal via de app ingestelde thermostaat.

    Stadsverwarming heeft geen CV ketel maar een warmteset(overbrenging en meter) en is op water/warmtevraag gestuurd. (niet elektrisch aangestuurd)

    Dus als de woonkamer niet verwarmd wordt dan hebben de andere ruimtes/groepen daar geen last van en daarom zijn deze ook voorzien van radiator knoppen.
  • Andreplusplus
    Opties
    Dus als de thermostaat (die je neem ik aan de klep van stvw laat aansturen) er niet meer is, hoe moeten de knoppen dan 'geef warmte' aan de ts vragen?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat zegt ie toch: door alleen open te gaan. Hij heeft stadsverwarming, dat staat gewoon altijd aan als er water loopt.

  • Andreplusplus
    Opties
    En als de thermostaat de hoofdklep afsluit?
    Ik vind het niet gek dat knoppen als offline aangegeven worden als de zonecontroller ontbreekt omdat die uit staat.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Hij zegt: "Stadsverwarming heeft geen CV ketel maar een warmteset(overbrenging en meter) en is op water/warmtevraag gestuurd. (niet elektrisch aangestuurd)"

    Maar jij weet alles beter Andreminmin.

  • Andreplusplus
    Opties
    @rob2 betweter: "thermostaat (zoneklep ivm stadsverwarming" staat in 1e bericht.
    Wat denk je, zou die ts een klep bedienen?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Daarom zeg ik erbij dat deze zoneklep één woonkamer ruimte/groep aanstuurt met een daarvoor speciaal via de app ingestelde thermostaat."

    Ik weet het, het verhaal is warrig maar als je goed leest is de zoneklep voor de woonkamer en niet voor de andere kranen. Die zouden gewoon moeten werken.

  • Weetad
    Opties
    Dit klopt helemaal 👍🏻
  • Weetad
    Opties
    Aaah ik heb zojuist hiervoor een instelling gevonden, ga naar:
    1. Instellingen
    2. Kamers & Apparaten
    3. Kamer groep selecteren
    4. Klik op verwarmingzone regelaar
    5. Keuze tussen twee opties
    - De woonkamer thermostaat (zone regeling)
    - Geen zoneregelaar (onafhankelijk)

    Nieuw of niet gezien 🤪