draadloze thermostaat voor de stadsverwarming

Opties

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb zojuist de TadoV3+ startkit aangeschaft. Deze is nog niet geleverd. Ik zit me nu dus een beetje in te lezen en ik wonderlijk gezegd steeds enthousiaster.

Vraag: ik heb nu een draadloze thermostaat in de huiskamer staan die de stadsverwarming aanstuurt. Voor de Tado heb ik ook een draadloze thermostaat besteld ("het vierkante kastje"). In de meterkast zit dit kastje. Deze stuurt de tweewegklep aan. Heb ik nu de goede thermostaat besteld of had ik toch de bedrade moeten hebben? Hopelijk is de vraag duidelijk.


Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Ik zou die klep laten zitten. En op de aansluitingen van de huidige ontvanger een nieuwe Tado draadloze ontvanger aansluiten. (Of de draden van een bedrade Tado thermostaat)

Antwoorden

  • Herres
    Opties
    Dit kastje is de draadloze ontvanger die hoort bij je huidige thermostaat, en moet vervallen als je Tado neemt. Dan zijn er vervolgens 2 mogelijkheden.
    Of je neemt een Tado draadloze thermostaat met een Tado draadloze ontvanger, Of je neemt een Tado bedrade thermostaat die je aansluit op de draad in de kast.
  • Dank voor je reactie.

    De huidige ontvanger zit aangesloten op de Honeywell VC8015 schakelklep. Ik zit er aan te denken die er tussenuit te halen, omdat deze nu geen nut meer heeft. Wat is jouw mening: wel of niet weghalen?


  • OK, dankjewel! Ik zal een berichtje posten als Tado geïnstalleerd is, hoe het gedaan is en hoe het bevalt.