Mogelijkheid vorstbeviliging uit te schakelen.

Opties
PJK
PJK
Onze nieuwbouwwoning is aangesloten op een warmtenet waardoor boven altijd warmte aanwezig is. In de winter gebeurd het nu soms dat de radiator toch warm wordt als het raam open staat als de knop op de minimale stand (vorstbeveiling) staat. Ik overwoog de tradionele thermostaatknop voor een tado te vervangen. Helaas blijkt bij de tado de vorstbeveiling niet uit te schakelen, het zou prettig zijn als dit wel zou kunnen. Nu is de enige optie een traditionele thermostaat knop met nul. Ik verwacht dat wellicht meer mensen dit probleem hebben. Uiteraard moet dit per apparaat te kiezen zijn.
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Vorst beveiliging gaat werken als temperatuur beneden 5 graden komt. Ook een doorsnee thermostaatknop zou dan reageren.
    Wat je kan doen is een losse temperatuur voeler kopen en die ergens anders in de kamer plaatsen. Verder weg van het raam.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    En dan er maar mee leven dat je radiatoren stukvriezen? Ook niet goedkoop lijkt me...

  • PJK
    Opties
    De termostaatknoppen zijn gewoon erg gevoelig (denk net als de Tado), wat koude wind er langs en de verwarming reageert al. Met de versie met nul (helemaal dicht mogelijkheid) geen vorstprobleem hoor ;) en kun je toch gewoon even ventileren als het vriest zonder direct een hoge energie rekening. Er is alleen helaas geen Tado met nul, apparte voeler is dan direct wat duur.