Kachel 1e verdieping wel warm, maar vloerverwarming moet uit

Opties
Nivo
Nivo
september 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Wannneer de huiskamer op temperatuur is, gaat de vloerverwarming uit. Maar ik wil dan wel de kachel op de 1e verdieping aan kunnen zetten, als het daar koud is. Heb nu de slimme knoppen en zoneregelaar laten installeren en nu blijkt dat niet mijn vraag te kunnen beantwoorden. Hoe moet het dan wel?

Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Begrijp ik het goed dat je bedoelt dat de vloerverwarming warm wordt als op de verdieping een radiator warmte vraagt? Dat is logisch als er geen regelaar op de vloerverwarming zit. Met zoneregelaar op de begane grond bedoel je waarschijnlijk een Tado thermostaat? Die zet de cv aan en uit, maar voorkomt niet dat er water door de vloerverwarming gaat lopen als er ergens anders in het huis warmte gevraagd wordt.

    Als dat zo is dan moet er dus een klep o.i.d. op de vvw komen om uit te schakelen. Lees daarvoor even het forum, het staat er vol mee. Of bekijk het Tado documentje combinatie vloerverwarming en radiatoren.

Antwoorden

  • Herres
    Opties

    In principe kan dat. Beschrijf je installatie eens?

  • Nivo
    Nivo
    september 2022 aangepast
    Opties
    Welke? Van mijn Vloerverwarming? Zit op de plek waar eerst een kachel zat. Hoe moet ik dat beschrijven
  • Herres
    Opties
    Oeps, dat wordt lastig.
    Om je probleem op te lossen is het nodig om te weten hoe het zaakje in elkaar zit.
    Vragen als: wat heb je van Tado en hoe is het aangesloten en geconfigureerd. Hoe wordt de vloerverwarming geregeld? Heb je cv of stadsverwarming?
  • Nivo
    Opties
    Aha. Ik heb v tado een zoneregelaar in de woonkamer (vloerverwarming zit daar) en op de 1e en 2e verdieping op de slaapkamers een tado thermostaatknop op de verwarming. Ik heb een CVketel Vaillant van 16 jaar oud wat alles regelt.
  • Nivo
    Opties
    Dank voor je uitleg. Ik ga ermee aan de slag