Nieuwe aansluiting, TRV's offline

Opties
Hi,

Ik heb zojuist 14 tado's gekocht, 2 bedrade thermostaten, 1 extra temperatuur sensor en de hub. Echt soepel verloopt het tot nu toe niet, na het aansluiten van de hub heb ik 2 TRV's aangesloten. Beide zijn nu "offline". Wat doe ik verkeerd?

Gaat het werken zodra ik de rest heb aangesloten of kan ik beter voor een ander product kiezen?

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    TRV is SRK? Slimme radiatorknop? Begin eens bij het begin, in de app of via tado.com/start.

    Eerst de bridge aansluiten. Dan een thermostaat en dan de rest.
    Alle devices moeten met de bridge kunnen communiceren, maar het bereik is niet altijd voldoende. Als je 14 knoppen hebt, lijkt me dat je een groot huis hebt...
    Dat gaat overigens niet met Wifi, maar met 6LoWPAN, een 868MHz radiosignaal
  • Nico85
    Opties
    Ik heb ze los gehaald, dicht bij de bridge gelegd en de firmware is van 66.x naar 95.1 gegaan. Ze zijn niet meer offline. Het aansluiten was eenvoudig, echter om ze goed en werkend in de app te krijgen was drama. Met deze 2 SRK's ben ik 3 uur bezig geweest, nog 12 SRK's en 2 bedrade thermostaten te gaan...
  • Nico85
    Opties
    Ik heb aardig zitten klussen en inmiddels 11 SRK's + 2 bedrade thermostaten geïnstalleerd. Nog 3 waarvan ik het ventiel moet vervangen. Het bereik is overigens prima (kelder 90m2, beneden 90m2, boven 90m2)

    Mijn situatie is als volgt.
    Keuken, serre, woonkamer is 1 grote doorgebroken ruimte. In elk is ook 1 srk geïnstalleerd.
    De vloerverwarming van de keuken en woonkamer is gedeeld, deze heeft geen zonneklep. De bedrade slimme thermostaat is in de woonkamer geïnstalleerd.
    In de serre heb ik ook 1 bedrade thermostaat op de vloerverwarming met zonneklep aangesloten.

    Nu is het zo dat als de serre om warmte vraagt, de cv niet aanspringt.
    Hoe configureer ik deze slimme thermostaat op de juiste manier? Is het dan beter om 1 grote ruimte te maken?
  • Andreplusplus
    Opties
    Ik zou aparte ruimte serre maken. Meettoestel is de thermostaat in de serre, zoneregelaar is de thermostaat in de woonkamer.
    Weet niet zeker of dat zo werkt met 2 thermostaten, maar is moeite van proberen waard.