Verwarming slaat niet af

Opties

Beste allemaal,


Gister heb ik een test run gedaan op mijn cv om te controleren of alles nog werkt na de winter.

vorig jaar mei heb ik een tado systeem geïnstalleerd met een thermostaat in de woonkamer en diverse kamers met een slimme radiatorknop. Het systeem heeft vanaf toen tot begin voorjaar goed gewerkt. Toen de temperaturen opliepen heb ik alle kamers uit gezet tot gister.

Gister wilde ik het systeem testten. Dus via de TADO app alle kamers op maximaal verwarmen gezet. Nadat ik geverifieerd had dat alles naar behoren werkte heb ik de kamers 1 voor 1 uitgeschakeld. Tot mijn verbazing bleef de cv stoken ondanks dat er nergens meer warmte vraag was.

Het lijkt erop dat tado het signaal uitzetten niet meer verzend. De cv bleef doorstoken totdat hij zijn warmte niet meer kwijt kon en daardoor in de beveiliging schoot.

Ik heb in de badkamer 1 radiator die altijd open staat als by-pass. Echter kan deze niet al het vermogen kwijt dus schiet de cv in veiligheidsstand. Nadat de cv weer afgekoeld was begon hij opnieuw met stoken totdat hij de temperatuur weer niet kwijt kon (nog steeds geen warmte vraag vanuit tado).

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik ga ervan uit dat het niks met de aansluiting te maken heeft aangezien het daarvoor altijd wel correct heeft gewerkt.

Heeft Tado in de tussentijd iets aangepast aan de wijze waarop de thermostaat de cv aanstuurt?

De ketel is een intergas ketel, welke via Opentherm (bedraad) is aangesloten op de thermostaat.

Ik hoor graag jullie mening.

Antwoorden

  • Gman
    Opties

    Ik had exact hetzelfde voor. Ik heb alle slimme radiatorknoppen gaan nazien, en bleek dat er nog 2 knoppen niet op off stonden, en nog de max temp aan het vragen waren..terwijl in men app wel stond dat ik alles had uitgezet, en dan alles ook effectief uitstond. Ik heb deze knoppen dan manueel op off gezet en toen stopte de CV eindelijk met verwarmen..

    Lijkt me toch bij Tado te liggen dat zij moeten garanderen dat de slimme radiatorknop effectief op off staat als deze in de app op off staat..zo niet moeten ze maar een verbindingserror tonen of dergelijks.

    Geen idee of het gerelateerd is, maar krijg ook al sinds 2 dagen men grafieken niet meer open

  • Ik heb ook een bericht naar de helpdesk gestuurd met de volgende reactie terug:


    Hallo,

    Er waren meerdere serverproblemen, ik denk dat het daaraan heeft gelegen:

    status.tado.com

    Ik verwacht geen verdere problemen in de toekomst.

    Groet,

    Jurian


    Als ik op de statuspagina kijk, zie ik daar ook meerdere berichten met betrekking tot het niet kunnen ophalen van de grafieken.