nieuwe installatie op vaillant ecotec pro

Opties

Dus ik heb paar dagen geleden de tado thermostaat starterkit V3 aangekocht. dus zonder de radiatorknoppen (niet nodig hier)

We hebben hier de vaillant ecotec pro als ketel. voordien had ik dus een theromstaat daarvan.

zoals je op de foto kan zien is de aansluiting met blauwe en bruine draad (zie fotos) ik had gehoopt die te kunnen gebruiken aangezien die nog vrij zit maar hier vind ik niet direct iets over terug.


maar heb nu de aansluiting guide gevolgd via de app. alles aangesloten. (zie fotos) maar als ik nu de verwarming hoger zet gebeurd er niks.. het lampje van warmte opvragen pinkt zachtjes heel de tijd maar voor de rest niks..


ik ben ook een leek dus vond het zwz al niet evident om er mijn handen naar te zetten but i gave it a go. hopelijk kan een van jullie mij verder helpen

thanks alvast

simon

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Heb je een andere draad gebruikt? Op zich was dat niet nodig, en wat je gedaan hebt lijkt OK.
    Hoe is de thermostaat ingesteld?

    Misschien helpt deze info: (mijn bericht in dat topic) https://tado.vanillacommunities.com/nl/discussion/11764/tado-v3-in-combinatie-met-vaillant-ecotec-plus-werkt-niet

    Dus protocol D07 instellen. Bedrading is al goed.
  • SDA
    Opties

    andre bedankt voor je hulp.

    had ook al met dat protocol geprobeerd maar lukte ook niet..

    wat uiteindelijk het wel heeft doen werken is de combi van beide aansluitingen.. dus zowel de blauwe/bruine zijn aangesloten aan de ketel en heb de uiteinden aan elkaar verbonden. en dan de grijs/zwarte draden zoals laatste foto.


    lijkt me niet hoe eht zou moeten mar zo werkt het allesinds