Temperatuurmeting te hoog

Opties

Ik heb pas de tado thermostaat geinstalleerd gekregen ,maar heb de indruk dat de temperatuur meting te hoog is zeker 1 graad ,mijn weerstation geeft 21.8 aan en de thermostaat 23 graden. Kan je dit ergens aanpassen? Ook de vochtigheid van 64%'is te hoog mijn weerstations geven maar 56 tot 58 aan.

Reacties

  • Herres
    Opties

    Ja dat kan. Ga naar: Instellingen/ kamers en apparaten/ ruimte X / temperatuurcompensatie

    Per vertrek kun je zo een temperatuurcorrectie invoeren.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Kijk wel of er een reden is waarom het niet klopt. Bijvoorbeeld de plek waar de thermostaat hangt (moet niet in de zon hangen). Want die "temperatuurcorrectie" is een vast verschil, en dat gaat niets helpen als de foute meting een andere oorzaak heeft.

    Ik zou zelf als ie niet goed meet reclameren bij de verkoper ipv dit soort pleisters te plakken. Die van mij meet wel goed dus het kan wel.

  • Zelfde situatie bij mijn bedrade thermostaat.

    Hangt uit de zon, ver genoeg weg van alle warmtebronnen.

    Kan het zijn dat de thermostaat op de ene of andere manier de temperatuur van de verwarmingsruimte meet? (via de kabel?)

  • Ik bedenk net dat de thermostaat precies daar hangt waar aan de andere kant de verwarmingsketel hangt.

    Dus ik ga eerst checken hoe warm die muur daar wordt.

    Te laat aan gedacht...