Blokverwarming 1 radiator blijft verwarmen

Opties
wortellica
september 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Wat ik ook verander en doe 1 radiator blijft maar verwarmen. Ik heb 3 slimme knoppen , het huis heeft ouderwetse blokverwarming zonder thermostaat in huis. De 3 (slimme) tado knoppen zijn door een monteur van Nerds geplaatst, vanaf het begin af aan werkt het al Niet! Mvg Erwin

Reacties

  • Herres
    Opties
    Als het door een bedrijf is geïnstalleerd kun je daar wellicht op terugvallen.
    Zie je de knop in de app? Zo niet dan is de configuratie van de knop niet gedaan.
    Hoor je een geluid als je de temperatuur in de app veranderd? Dan werkt de Tadoknop en is de configuratie goed, maar is de kalibratie van de knop/kraan niet gelukt. Opnieuw kalibreren door knop eraf te halen, batterij even los, en weer terugzetten.
    Als dit ook niet lukt misschien een verkeerde adapter toegepast
    Ben benieuwd.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja meest waarschijnlijk is dat de knop niet goed gemonteerd is en het pinnetje niet goed indrukt. Kan ook zijn dat die kraan niet goed sluit of erg zwaar loopt.

  • Dank voor jullie antwoorden , knoppen er af gehaald , batterijen er uit opnieuw gemonteerd heeft niets uitgehaald. Haal ze er maar af en ga het contract (abbo) met Nerds maar ontbinden. Wat een belachelijke vertoning en slecht bedrijf dit!
  • Net contact gehad met de instalateur, als het goed is word het opgelost!
  • Het lijkt er op, dat het probleem is verholpen, dus ik moet mijn woorden terug nemen!
  • Andreplusplus
    Opties

    En waar lag het aan @wortellica ?

  • Te korte pinnetjes en opnieuw callibreren!
  • En het werkt nu al 1 week prima!