Wired Smart Themostat i.c.m. Intergas Xtreme 30

Opties

Goedemorgen, ik heb een wired smart themostat aangeschaft. Ik wil deze aansluiten i.c.m. een Intergas Xtreme 30. Ik heb de oude thermostaat gedemonteerd. Deze zit aangesloten met 2 draadjes. Ik heb de nieuwe thermostaat geïnstalleerd en de bedrading aangesloten. Als ik de tempratuur hoog instel, geeft de thermostaat een klik. Maar de ketel gaat niet aan. Ik heb de Tado inmiddels gedemonteerd en de oude terug geplaatst. Nu werkt de ketel wel. Ik zal waarschijnlijk iets over het hoofd zien, maar weet niet wat.

Hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Met vriendelijke groet,

Frank

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Als ik jou was zou ik tegen die wizard zeggen dat je een Opentherm thermostaat had bijvoorbeeld de HoneyWell Round Modulation (T87M) en dan alles aansluiten zoals ie aangeeft. Dan wordt de Tado ook op OpenTherm gezet.

    Aan/uit gebruiken is zonde bij die Intergas ketel!

Antwoorden

  • Herres
    Opties
    Klik, dat wil zeggen dat je de thermostaat op aan-uit hebt ingesteld (de fabrieksinstelling) en niet op modulerend. Wilde je dat echt?😨
    Stel de thermostaat goed in door de installatiewizzard te volgen. Mogelijk heb je ook de draden niet goed aangesloten op je Tado. Dus nogmaals, volg W….
  • fkohler
    Opties

    Dankjewel Herres,

    Mijn oude thermostaat klikt ook bij aan en uit.

    Dan neem ik aan dat de twee draden op een ander punt aangesloten moeten worden. Deze had ik aangesloten op de + en - bij Analog / Digital.

    Ik zal hem opnieuw monteren en deze installeren via de wizzard. Deze ben ik alleen niet tegen gekomen.

    Ik zal weer vanaf stap 1 beginnen.

    Hopelijk gaat het nu wel lukken. 😁

  • fkohler
    Opties

    Ik ben helemaal blij!! Het werk op deze aangegeven manier.

    Dankjewel Rob2!