kan ik een plafond of max temperatuur instellen op thermostaat ? Momenteel is plafond= 25C

Opties
IvanDBU
IvanDBU
september 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

ik heb een huurappartement aan zee en verwarming is inbegrepen in de wekelijkse verhuurprijs.

Deze morgen merkte ik dat de huidige huurders de verwarming op 25 graden Celc. plaatsen (zowel dag als nacht) en dit non-stop sedert verschillende dagen. Niet echt solidair vooral in tijden waar prijzen de pan uit rijzen en er wordt geadviseerd om de thermostaat een graadje lager te plaatsen.

Ik heb een TADO smart thermostaat met internet bridge. Mijn vraag : is het mogelijk om een plafond in te stellen zodat de temperatuur op maximaal 23C kan worden geplaatst en aldus misbruik te vermijden ?

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Nee niet mogelijk, reeds vele malen gevraagd dit in te bouwen
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het enige wat je eventueel kunt doen is een temperatuur compensatie instellen van 2 graden waardoor de temperatuur in de ruimte als je de thermostaat op 25 zet dan 23 graden wordt, en bijv bij 23 graden wordt die 21.

    Nadeel is dat die mensen dan gaan denken dat de temperatuur die voor hen aangenaam is 24 of 25 graden is, en dat ze dan altijd alles op die temperatuur willen hebben.

    Maar een echte oplossing is er dus inderdaad niet.

  • IvanDBU
    Opties

    dank u Rob. Niet perfect maar kan wel helpen dit misbruik te stoppen. Ik vind wel niet hoe ik dit kan doen. Verwijst u naar de app ? Kunt u dit mij duiden ?