Uitbreiding bestaande Tado systeem

Opties

Beste,

Even kort de Oude situatie schetsen, Ketel = Bulex Thermomaster T30/35 uitgerust met een interface 0020092426 (Ebus --> Opentherm Protocol). Tado Slimme thermostaat met Bridge + 5 radiatoren elk uitgerust met Tado slimme radiatorknop.

Nieuwe situatie, alles blijft hetzelfde maar nu is er 60M² bijgebouwd aan onze woning dat dmv vloerverwarming opgewarmd zal worden. Om de zoneklep te sturen van de vloerverwarming heb ik nu een draadloze ontvanger besteld (deze is nog onderweg) die ik bij de ketel zal zetten voor de sturing van de ketel zelf. Om de klep te sturen zal ik het potentiaal contact gebruiken van de slimme thermostaat dat zich in de ruimte bevindt waar de vloerverwarming geinstalleerd is.

Nu de vraag, hoe dien ik na installatie van de hardware de software in te stellen?

De ontvanger zal gezien worden als master maar dan dien de slimme thermostaat nog te weten dat hij slave is en zijn contact dient te schakelen om de zoneklep te sturen.

Alvast bedankt!

Reacties

  • Super, bedankt!

    In mijn geval zal dat optie 2 worden.

    Gezien de slimme thermostaat reeds ingesteld is op menu config D07, dien ik enkel R01 opneiuw te activeren dan?

    De draadloze ontvanger sluit ik alleen aan op de ketel, pairen en dat is het dan?

  • Allereerst een bedankwoordje voor de info.

    Heb de draadloze ontvanger inmiddels ontvangen en geplaatst, dit was peace of cake net als het instellen.

    De slimme thermostaat werkt nu ook zoals het moet wat sturing van de klep voor de vloerverwarming betreft.

    Doch, nu zitten we met een ander probleem, dagelijks komen we tegen dat de slimme theromstaat offline gaat, voornamelijk in de ochtend.

    Op de draadloze ontvanger brand het lichtje van apparaat storing, wel spijtig dat hier niet meer info over de fout kan verkregen of uitgelezen kan worden.

    Als ik op de knop pairen 2x klik gaat het lichtje weg na een tijdje komt de slimme thermostaat weer online.

    De draadloze ontvanger heb ik in de ene technische ruimte gemonteerd net onder de bridge, de ketel staat in de andere technische ruimte, het slimme thermostaat staat in het midden van onze living, afstand tussen draadloze ontvanger en bridge komt op een 15M in rechte lijn.

    Nu is er nog geen deur, maar die komt er met de tijd wel.

    Iets dat de connectie nog meer parten zal spelen vrees ik.

    Zijn hier oplossingen voor?

    Iets zoals bij Hue bvb dmv extra bridge ofzo?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee helaas, daar is geen oplossing voor. Als je het met verplaatsen van de bridge niet goed kunt krijgen dan houdt het op.

  • Andreplusplus
    Opties

    Gaat de slimme thermostaat offline of de drl ontvanger? Te dicht bij de bridge is blijkbaar ook niet goed. Tado zegt zelf bij de instructies voor pairen een afstand van ca 3m aan te houden.

    (Ik heb zelf geen drl set, dus ik weet niet precies het gedrag in de app als drl ontvanger en/of thermostaat buiten bereik zijn).

    Je schrijft dat de ontvanger vlak onder de bridge zit, mss kun je de bridge wat verder weg zetten/leggen/hangen

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Hoe oud is je bridge? De nieuwe versie heeft een groter/beter bereik dan de oude.
  • De Bridge zal ik eens proberen te verplaasten.

    Die heb ik aangekocht in oktober 2018 was de V3 starterskit met 2 radiatorknopen erbij.

    Kan je een bridge afzonderlijk kopen ook dan?