Cv reageert niet op slimme thermostaat

Opties
Ik woon sinds begin zomer in mijn nieuwe huis. Nu het koud wordt kom ik erachter dat de CV ketel helemaal niet reageert op de slimme thermostaat (bedraad, met Remeha calenta). Kennelijk werkte dit bij de vorige bewoners wel. Zowel CV als thermostaat al 10x opnieuw gerestart, thermostaat opnieuw geïnstalleerd, bedrading gecontroleerd, chat met tado gestart en alle stappen gevolgd, etc, maar er gebeurt niks. Het is super frustrerend als je twee kleine kinderen hebt, je je huis niet kunt verwarmen en er dan geen klantenservice oid is. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Antwoorden

  • Herres
    Opties
    Ja heel vervelend.
    Om de oorzaak te vinden moeten we wat gegevens nalopen.
    Op welke aansluitingen van de thermostaat zitten de draden vast? Hoe heeft u de thermostaat geconfigureerd? Als open therm of als aan-uit relais?
    Is het gelukt om via de app verbinding te maken met Uw Tado apparaten?
  • Fgfg
    Opties
    Hoi,

    Het rare is dat wij in juni verhuisd zijn naar dit huis en de oude eigenaar altijd ‘gewoon’ een werkende tado installatie heeft gehad. Daar is niks in veranderd, dus qua bedrading/aansluiting kan er eigenlijk niks mis zijn omdat dit niet meer aangeraakt is sinds het systeem de laatste keer werkte.

    Hoe het dus precies aangesloten is weet ik niet; ben niet zo’n held die z’n ketel open gaat draaien….

    Gr,

    Frank
  • Herres
    Opties

    U heeft dus de Tado installatie opnieuw geconfigureerd. Het kan zijn dat u daar iets niet goed heeft gedaan. Wat ik met mijn vragen probeer te achterhalen is of u het juiste protocol met de juiste aansluiting van de thermostaat heeft gekozen. Als u mijn vragen niet kunt beantwoorden dan kan ik verder helaas niets voor u betekenen.

    Misschien kunt hulp vragen aan de helpdesk, zij kunnen het een en ander uitlezen en aanpassen.

    Ik hoop dat u snel de zaak weer aan de praat krijgt.

  • Fgfg
    Opties
    Hoi,

    Nee klopt dat maakt het lastig. Ik heb echter niet opnieuw geconfigureerd maar de bestaande configuratie overgenomen van de oude bewoner, dat maakt het een beetje raar. Ik ben inmiddels ook in contact met de helpdesk, dus hopelijk vind ik via die weg een oplossing :)

    Gr,
  • Andreplusplus
    Opties

    In je 1e bericht schrijf je “thermostaat opnieuw geïnstalleerd, bedrading gecontroleerd” en later “niet…die de ketel gaat openschroeven”. Hoe heb je het eerste gedaan, dan?

    De vorige bewoners hadden hun eigen tado.com account. Ik neem aan dat je een nieuw account hebt gemaakt en je apparatuur daar aan hebt gekoppeld. Je kunt gewoon naar tado.com/start gaan of de app gebruiken om alles nog eens na te lopen en opnieuw in te stellen (en de aanwijzingen over de bedrading over te slaan, want dat zit inderdaad hoogstwaarschijnlijk goed).

    Is navragen bij de vorige bewoners nog een optie?

  • Fgfg
    Opties
    Hoi,

    Vwb de thermostaat bedoel ik: opnieuw ingesteld. Goede tips, dank je! Ik ga eens kijken en rond vragen.

    Gr,
  • Is je probleem opgelost en zo ja hoe is dat gebeurd? Ik ervaar sinds vandaag hetzelfde, maar bij mij werkt het al een halfjaar prima, en ineens reageert mijn systeem nergens meer op.
  • Fgfg
    Opties
    Hoi,

    Best gênant eigenlijk maar de kabel die naar de thermostaat lag, was beschadigd. Kennelijk was men te ruw geweest tijdens het zetten van de plinten.

    Kwam erachter door de thermostaat gewoon bij de CV zelf direct aan te koppelen.

    Gr,

    Frank