App werkt niet: geeft foutmelding!

Opties
PolGrem
PolGrem
september 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Mijn echtgenote en ik hebben allebei de tado-app geïnstalleerd op onze smartphone.

Op mijn toestel (Samsung S20) werkt de app.

Op die van mijn vrouw (Samsung S10+) niet.

zij krijgt steeds foutmeldingen in de zin van:

"Webpagina niet beschikbaar

De webpagina op tado://oauth2redirect/tado?code=yhsQX046CRkEy4fmKv3U5s7I8QwIXqAWVUfL2mnzBd2abtErao3mtM32yqe6DiaI4aJL79dxygXNKYkwnf1tuF4MRBRDd50b8UpYAKDt1PNT8DPEA6wTp6SNtqyKA3E3&state=HYc_tww2_M3riNxl_TBQc0DbFnqyYuCfTw9d4TkNrfk kan niet worden geladen vanwege het volgende:

net::ERR_UNKNOWN_URL_SCHEME"

Heeft iemand weet van gelijkaardige problemen?

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties

    ik zou de app helemaal verwijderen en opnieuw installeren. Ook even de telefoon opnieuw opstarten. Zo te zien is de registratie van app bij Android niet goed gegaan.

  • PolGrem
    Opties

    Heb ik al een paar keer gedaan, maar het helpt niet!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Beter maar even aan de servicedesk vragen dan, die weten wellicht of dit probleem vaker voorkomt en of dat dan gebonden is aan een bepaald toestel, bepaalde Android versie, of iets anders...

  • PolGrem
    Opties

    Ik heb de servicedesk al eens gecontacteerd.

    Hun antwoord was:

    Beste,

    Android 7 is veel te oud. Helaas ondersteunen wij die versie niet meer.

    https://support.tado.com/nl/articles/3405563-voor-welke-mobiele-besturingssystemen-is-de-tado-app-beschikbaar

    Zij kan de web-app gebruiken via my.tado.com of een nieuwe Android versie downloaden op de telefoon. (of misschien tijd voor nieuwe telefoon)

    Op die smartphone staat er wel Android 12!

    Dus daar heb ik niet veel hulp aan.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Is dat een telefoon "van het werk"? Dan kan het zijn dat er Samsung Knox op staat en dat het bedrijf een en ander anders heeft geconfigureerd. Dan moet ze het op het werk navragen.

  • PolGrem
    Opties

    Neen, het is haar persoonlijke gsm