Intergas hre 36 icm tado en honeywell wireless

Opties
Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe cv ketel. Nu ook een tado wireless thermostaat aangeschaft. Ik heb alles volgens de app aangesloten. Alles lijkt goed te zijn maar toch reageert de ketel niet op de thermostaat. Het is goed gepaird ed. Ik heb in de cv de aansluiting op 11-12 zitten en in de tado op +/-. Ik heb ook een 2 wegklep welke aangestuurd wordt door een honeywell wireless. De ontvangbox zit aangesloten op slot 6-7 van de ketel. De tadobox geeft wel het lampje dat hij warmte vraagt maar de ketel blijft uit.

Iemand een idee wat hier mis gaat?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Loop even de wizard door op tado.com/start en vertel dat je een Honeywell T87M (round modulation) had en die vervangt door wat je nu hebt.

  • @Rob2 Dat lukt niet omdat ik een draadloze Tado heb moeten aanschaffen en de T87M is een bedraade. Ik moet een draadloze omdat er een kabelbreuk/foutieve connectie ergens tussen de ketel en de woonkamerthermostaat zit. Een nieuwe kabeltrekken lukte niet.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat maakt niks uit, je kunt de "draadloze ontvanger" zien als de vervanging van de thermostaat, die met een kortere draad zit aangesloten.

    Het gaat erom dat je de wizard doorloopt met de juiste opgave van thermostaat, en dan de opgegeven verbindingen uiteindelijk maakt, niet dat je het losmaken en vastmaken van de bedrading exact herhaalt.

  • Ik kom in het installatieproces dan niet verder. Als ik aangeef dat ik een bedraade variant van het één of ander had dan geeft hij aan dat de draadloze Tado niet geschikt is.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Oh dat is nieuw voor mij. Dan kan ik je niet helpen, contact opnemen met de servicedesk dan maar.

  • Het vreemde is (voor mij althans) dat de wireless bediening van de 2 wegklep (honeywell) wel werkt. Deze staat bij ons op de badkamer en hier reageert de ketel wel op.