Werking tado systeem

Opties

Hallo, ik ben nieuw hier en ik ben mijzelf aan het oriënteren op een slim systeem om mijn thuis te verwarmen. Ik heb op de tado website gekeken maar daar word ik niet wijzer van. Hopelijk dat jullie mij op de goede weg kunnen brengen.

Huidige situatie. ik heb een Vaillant ketel met standaard thermostaat, waarop radiatoren op aangesloten zijn verdeeld over 3 verdiepingen. Ik heb 1 normale thermostatisch kraan in gebruik in de badkamer. Voor de rest zijn het normale radiator knoppen. Ik heb ook een kickspace (plint verwarming) in de keuken. Ik heb geen vloerverwarming.

Gewenste situatie: Op 'alle radiatoren' en indien mogelijk ook op de kickspace... een slimme thermostaatknop plaatsen met een slimme thermostaat in de woonkamer. Dit met het idee dat als op bv de zolderkamer de temperatuur onder de gewenste temperatuur is dat de cv ketel aan gaat ook al is de woonkamer op de gewenste temperatuur.

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Heel eenvoudig. Voor alle radiatoren een slimme thermostaatknop kopen.
    Je zal wel op elke radiator een thermostaat ventiel moeten plaatsen. Op een normale radiatorkraan kan geen enkele thermostaatknop werken.
    De slimme thermostaat in je woonkamer krijgt van alle knoppen een signaal om de ketel aan te sturen.
    Vergeet ook niet een bypass te installeren zodat de cv pomp niet blokkeert.

    Op dit forum is dit veel beschreven. Lees er even doorheen.