Warm water temperatuur wordt steeds teruggezet

Opties
mvdp
mvdp
september 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

De warm water temperatuur op onze CV installatie (Intergas Xtreme 36) - die ik op 65C wil hebben - werd steeds terugzet naar 55C. Na wat zoeken bleek dit zo ingesteld te zijn in het warm water schema.

Omdat ik de warm water ECO stand van de Xtreme 36 wil gebruiken ipv het tado schema, heb ik de aansturing van warm water via het installatiemenu van de (draadloze) thermostaat verwijderd. Tot mijn verbazing werd daarna de warm water temperatuur nog steeds teruggezet naar 55C.

Om te testen of dit met tado te maken had, heb ik vervolgens de draadloze ontvanger uitgezet. Nu bleef de temperatuur wel op de nieuwe instelling staan, totdat ik de draadloze ontvanger weer aansloot, dan ging de temperatuur weer terug naar 55C.

Als tweede test heb ik vervolgens de warm water aansturing weer aangezet, de temperatuur naar 65C gezet, en de warm water aansturing weer verwijderd. Dat blijkt niets uit te maken: zolang de draadloze ontvanger is aangesloten, wordt de warm water temperatuur teruggezet naar 55C.

Mis ik ergens een instelling? Hoe zorg ik ervoor dat tado zit niet meer bemoeit met de op de ketel ingestelde warm water temperatuur?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat klopt. Dat is een bug volgens mij, ik kwam hier ook achter omdat ik ook een intergas ketel heb en dus geen warmwater aansturing nodig heb. Ik wilde de temperatuur juist naar 50 zetten en dat werd ook steeds overruled naar 55.

    Ik heb uiteindelijk de warmwater sturing weer AAN gezet en 1 schema van 00:00 tot 23:59 gemaakt met warmwater aan (trekt de Intergas zich toch niks van aan zonder dat je die menusetting aanpast) en dan kun je in dat schema de temperatuur weer instellen zonder dat Tado die overruled.

    Je zou het als bug kunnen melden, ik heb er geen zin in om me druk te gaan maken ik doe het wel op bovenstaande manier.

  • mvdp
    Opties

    Dank voor je reactie, ik ga het aan tado voorleggen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ok! Mochten ze het oplossen meld het dan aub even in dit topic, dan kan ik de warmwater aansturing weer uit zetten...

  • Marcoo
    Opties

    Ik heb hetzelfde probleem en heb gisteren het probleem voorgelegd aan de klantenservice. Hun reactie was:

    "De limiet voor de warm water (verwarmingsketel uitgangstemperatuur) moet via de verwarmingsketel worden ingesteld, maar u moet eerst tado verwijderen. Zodra je de ingestelde temperatuur hebt ingesteld, kun je de warm water wijzigen via de tado-app."

    Dit heb ik gedaan, maar zodra de slimme thermostaat weer wordt aangesloten springt de temperatuur weer terug naar 55 graden.

    Ik ben benieuwd of jij een andere (wel werkende) oplossing krijgt.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja als je die zin leest krijg je al het idee dat ze het niet begrepen hebben bij de helpdesk...

    Het probleem is dat als je warmwater aansturing in de Tado uitzet, hij toch de temperatuur bestuurt. Dat moeten ze oplossen, ipv klanten met een kluitje in het riet te sturen.

  • mvdp
    Opties

    Ik heb nog geen contact gehad met de klantenservice, maar ik houd jullie op de hoogte.

  • Tadobabyprutje
    oktober 2022 aangepast
    Opties
    Dit probleem heb ik ook en heb voor dezelfde oplossing als Rob2 gekozen. Lukt dan niet om de Eco stand te gebruiken.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee hoor dat is bij Intergas niet zo. De ecostand is lokaal op de ketel in te stellen en je moet zelfs speciaal in het menu een setting veranderen om het mogelijk te maken dat Tado die bestuurt. Kijk maar in de handleiding.

  • Bij mijn Atag i36EC is na instellen van de Eco stand deze er de volgende dag weer vanaf.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wellicht kun je dat dan ook configureren. De meeste ketels hebben een configuratie menu waarbij je met moeilijk gedruk op een paar knopjes en met een 2-digit display allerlei parameters kunt aanpassen. Zonder het handboek kom je daar niet uit, maar dat kun je meestal wel downloaden.

  • Marcoo
    Opties

    Het is me gelukt om de warm water temperatuur zelf in te stellen. Hiervoor heb ik in het configuratiemenu van mijn ATAG E325C ketel de eco stand geactiveerd. Daarna heb ik via de Tado-app de warm water functie handmatig op 60 graden gezet. Dit kan ik nu naar eigen inzicht wijzigen.