Kamer per kamer verwarmen lukt niet?

Opties

Hoi, Ik heb heel mijn huis voorzien van de slimme kranen. En uiteraard ook het startpakket en de app heb ik in gebruik.

Alles is geïnstalleerd.

Nu heb ik alles op 17° gezet, enkel mijn bureaukamer boven op 21°, maar deze verwarmt dus niet. De rest van mijn huis springt ook nog niet aan omdat het nog niet onder de 17° is natuurlijk. Maar kan je normaal niet kamer per kamer verwarmen... Dus zou ik mijn bureau alleen niet op 21° moeten kunnen zetten?

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    Wat je wil kan prima met tado.

    ok.... gaat ie weer. Heb je de installatiewizard gebruikt op tado.com/start of de instructies via de app?

    Heb je stadsverwarming of CV ketel (of warmtepomp)?

    "Het startpakket" - wat zit daar in?

    Meest standaard situatie: CV ketel, bedrade thermostaat vervangt de oude thermostaat en radiatoren in het hele huis:

    1. Start de app
    2. installeer de bridge
    3. installeer de thermostaat (als je die hebt) en plaats die in de app in een ruimte ("Woonkamer" bijv) (dit ding stuurt de ketel aan indien het een bedrade thermostaat is; anders eerst de draadloze ontvanger installeren(die de ketel aanstuurt) en daarna de draadloze thermostaat) Het apparaat dat de ketel aanstuurt heet 'zonecontroller'. De thermostaat is automatisch het 'meetttoestel' voor "Woonkamer" (dwz die meet de temperatuur voor de ruimte)
    4. maak voor elke kamer waar je knoppen wilt plaatsen een ruimte in de app. (eigenlijk: voeg knop toe en plaats die in een bestaande of een nieuwe kamer)
    5. Installeer de knoppen en plaats de betreffende knoppen in de juiste ruimte
    6. Elke ruimte heeft de bedrade thermostaat (of evt de drl ontvanger) als zonecontroller (dat gaat automatisch goed). De eerste knop die je in een ruimte plaatst is het 'meettoestel' voor die ruimte. Desgewenst kun je een andere knop aanwijzen als je meer dan 1 knop in een kamer hebt.


  • iansel
    Opties

    Hoi, Bedankt voor je antwoord. Deze vraag heb je blijkbaar nog al moeten beantwoorden. Sorry daarvoor... Ik kon de vraag nergens niet zien staan.

    Als ik alles zo lees heb ik inderdaad ergens een fout. Ik heb bij zoneregelaar altijd 'geen' gekozen. Aangezien het uiteraard niet in de zelfde ruimte is...

    Leek me volgens de uitleg ook zo te moeten, maar niet dan?


  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat is fout! Je moet daar die thermostaat (Living) kiezen. Je wilt namelijk dat je knop in de badkamer als het daar te koud is tegen die thermostaat zegt "doe de ketel even aan".