t-max wordt steeds aangepast

Opties

Goedemorgen allemaal,

Ik heb sinds kort het tado systeem toegevoegd aan mijn verwarmingen. Hier en daar een uitdaging zoals een radiatorknop die wat verkalkt is, maar alles werkt.

Ik zie alleen dat mijn cv - een atag a244ec - de t-max steeds weer terug zet naar de maximale waarde van 85 graden. Ik kan het op de cv aanpassen naar een lagere waarde met de + en - knop aan de rechterzijde. Maar het wordt steeds na een paar tellen terug gezeg naar 85 graden.

Ik heb de Tado controller op + en - aangesloten en bv de cv ketel zitten de draadjes bij 1 en 2 (dat zou volgens de atag handleiding de atag-z / opentherm aansluiting moeten zijn).

Dit gebeurde niet bij de vorige thermostaat (een Toon), maar toen was die op de cv bij 3 en 4 aangesloten (de aan/uit variant).

Nu wil ik graag gebruik maken van opentherm, maar een temperatuur van 85 is niet nodig. Ik heb vloerverwarming en ltv radiatoren.

Heeft iemand een idee?

mvg

Vincent

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Dat is iets wat Tado inderdaad doet. En je kunt dit niet zelf aanpassen. Wel kun je aan de servicedesk vragen hier een ander getal in te zetten. Beetje jammer dat je daarvoor afhankelijk bent van een servicedesk ipv dat je dat zelf kunt instellen in de app of website...

Antwoorden

  • @Rob2 Bedankt voor je hulp. Ik heb contact opgenomen met de servicedesk. Hopelijk kunnen ze snel helpen.