Extentiekit aansluiten op 2x0,8mm standaard thermostaatkabel?

Opties
Michiel88
Michiel88
september 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Ik heb een tado extentiekit aangeschaft. Ik wil namelijk mijn bedraade tado thermostaat die in de woonkamer hangt gebruiken om een 2-weg klep van de vloerverwarmingverdeler aan te sturen.


Nu heb ik dus al een standaard thermostaatdraad van 2x0.8mm liggen van de woonkamer naar de cv-ketel op zolder. Nu is mijn WiFi signaal op zolder niet zo goed. Een extentiekit plaats je normaal gesproken naast de CV-ketel. De extentiekit bevat een 3 polige kabel van 3x2mm draad.


Nu heb ik het idee om de extentiekit beneden op te hangen in onze trapkast, lekker dicht bij het WiFi modem. Aan de binnenkant van de trapkast loopt de reeds bestaande thermostaatkabel die ik zou kunnen gebruiken om de extentiekit te koppelen met de CV-ketel. Volgens het elektrische schema van de CV-ketel staat er 24V op de thermostaat aansluiting.

Mijn vraag: kan ik de extentiekit aansluiten op standaard thermostaatdraad van 2x0,8mm i.p.v. de bijgeleverde 3x2mm kabel?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja hoor dat is geen probleem. Kijk meteen even naar het omzetten van aan/uit schakeling naar OpenTherm oid.

  • Andreplusplus
    Opties

    Wacht effe aan de extensiekit zitten 2 draden: voeding (230V) en de stuurkabel voor de ketel. Die stuurkabel kan prima de oude thermostaatdraad zijn. De voeding uiteraard niet.

    En wifi is in het geheel niet bekangrijk voor de ontvanger, die communiceert nl. via de bridge middels radiosignalen.

  • Dank voor de antwoorden. Hier kan ik mee verder.