ondanks vorstbeveiliging toch nog warmte ?!

Opties
Wij hebben een draadloze thermostaat aangeschaft zonder slimme radiatorkoppen. Aansluiten op de ketel en instellen ging vlot. De thermostaat staat in de woonkamer. We hebben deze nu op vorstbeveiliging staan maar toch blijft het minimum 19,7° in de kamer en de radiatoren blijven warm. Geofencing staat op "afwezig".
Waarom zakt de temperatuur dan niet?! Met de gewone honeywellthermostaat hadden wij dit probleem niet, dus het ligt niet aan de radiatoren.
"Warm water" heb ik ook al uitgezet om zeker te zijn dat het water in de buizen niet op 55° zou blijven...

Dank je wel , alvast?!

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Temperatuur als je afwezig bent stel je in bij het slimme schema en dan "afwezig" (lopend mannetje).

    Daar zul je zelf denk ik 20 graden in gezet hebben toen je het systeem nog niet begreep. Zet dit lager, bijv 15 ofzo.

  • Dank je wel, maar dat is niet het geval. "Afwezig" staat op 13°. Dus sowieso zou het toch moeten minderen dan...?
  • Andreplusplus
    Opties

    Dan lijkt het mij een mismatch tussen thermostaat/ontvanger en ketel - zit e.e.a. juist aangesloten en stemmen de protocollen overeen? Is de ketel uit en aan gezet? Met andere woorden, heb je de stappen van de wizard gevolgd (https://tado.com/start)?

    Is/zijn de oude thermostaat en evt andere conversiekastjes verwijderd?

  • In heb alles gevolgd, inderdaad, volgens de stappen, en de oude zaken zijn verwijderd. Daarmee dat ik het helemaal niet snap. We krijgen wel warmte en als we een hogere temperatuur vragen gaat het ook. Maar lager dan 19 lukt niet meer...