Juiste setup.

Opties
Hallo. Ik heb een vraag over mijn setup. In de woonkamer heb ik mijn slimme thermostaat waar ook twee radiators hangen. Deze heb ik voorzien van een slimme thermostaatknop. De slimme thermostaat regelt de warmte vraag en heb ik samen in één kamer geplaatst. Nu heb ik in de gang ook een slimme thermostaatknop gemonteerd en ook in de slaapkamer van mijn zoon. De rest van de radiatoren staan uit. Behalve in de badkamer, hier heb ik geen slimme radiotorknop. Nu wil ik weten hoe tado mijn gang en slaapkamer verwarmd. Ik heb in deze kamer geen temperatuursensor. Kan deze alleen verwarmd worden als de slimme thermostaat in de woonkamer warmte vraagt of kunnen deze apart om warmte vragen zodat de ketel alleen warmte geeft aan deze ruimtes of apart? Moet ik altijd de woonkamer thermostaat instellen als zoneregelaar? Ook heb ik als bijverwarming in de keuken vloerverwarming via een rtl ventiel. Ik weet dat tado dit niet kan regelen maar hoe kan ik zorgen dat mijn retourwater sneller in de vloerverwarming komt? Ik zou graag advies willen. Mirko

Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    De knoppen zijn de thermometers (meettoestel in tado-taal) voor de ruimte. Dus heb je in de gang 1 knop, dan is dat het meettoestel. Per ruimte geef je ook een zoneregelaar aan. Die stuurt de CV aan. Dat is (automatisch) de slimme thermostaat.

    Hiermee kunnen de knoppen om warmte vragen en zal de ketel gaan branden, ook als de woonkamer geen warmte nodig heeft.

    In ruimtes waar je geen tado knoppen hebt en de radiatoren open staan (al dan niet met thermostaatknop) worden meeverwarmd als een van de ruimtes verwarmd moet worden en de CV dus heet water gaat rondpompen.

    Je vraag over vloerverwarming kan ik niet beantwoorden - ik weet niet hoe dat bij je zit en zoals je al zegt, tado kan dat niet regelen.

Antwoorden

  • Mirkamp
    Opties
    Dag Andre,

    Dank voor je snelle reactie en uitleg. Dit beantwoordt mijn vragen.

    Iemand nog tips voor de vloerverwarming middels rtl ventiel?

    Gr. Mirko