Zoneklep sluit niet

Opties
Beste allen,

Ik heb dus de VV werkende gekregen. Nu is het zo dat ik beneden een thermostaat in de woonkamer heb (draadloos), de Zoneklep zit in de trapkast bij de VV, die is direct aangesloten op de bedrade thermostaat. Boven bij de CV heb ik een extensiekit.

Zodra ik warmte vraag voor de VV werkt deze prima en word er lekker warmte doorgegeven.

Ik dacht altijd dat het idee van een Zoneklep was dat als je boven warmte aanvraag deed bij 1 van de radiatoren de Zoneklep zichzelf dan zou moeten sluiten? Om beneden onnodige warmte vraag te voorkomen.

Maar zodra ik de radiator aanzet, blijft de Zoneklep ‘open’.

Ik wil graag een foto meesturen van de aansluitingen van de VV, Zoneklep en Thermostaat. Alleen vraag ik me af hoe.

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zo moet het werken ja, als het juist geconfigureerd is. Raadpleeg daarvoor desnoods de servicedesk.

    Bedenk wel dat zonekleppen heel traag werken. Als je iets doet waardoor hij dicht moet kan het wel 5 minuten duren voor hij echt dicht is. Er zit niet een motortje in meestal, maar een stuk was wat wordt opgewarmd en dan uitzet, dat moet dan weer afkoelen om hem weer te sluiten.

  • Andreplusplus
    Opties
    Foto's toevoegen lukt niet op een telefoon, wel op tablet of computer
  • Umut
    Opties
    Is goed ik raadpleeg de helpdesk