Vaillant f20 foutmelding

Opties

Ik heb net Tado geïnstalleerd en krijg nu af en toe een f20 foutmelding op mijn ketel. Dit vind ik terug op internet :

Foutcode: F.20, Max. temperatuurbegrenser (aanvoertemperatuur te hoog)

Vaillant (Ecotec)

Uitleg/Mogelijke oplossing(en):

De waarde op je Vaillant Ecotec CV-ketel betreft Max. temperatuurbegrenser (aanvoertemperatuur te hoog). Dit is een storing, mogelijke oorzaak: • Aanvoer- of retour-NTC slecht contact • Aanvoer- of retour-NTC zitten los op aanvoer of retourbuis • Ontstekingskabel,ontstekingsbougie of ontstekingselektrode zit tegen NTC-voeler • Slechte massaverbinding. Graag helpen we je bij de oplossing voor dit probleem

Kan dit te wijten zijn aan verkeerde aansluiting van bedrading ?

Mvg

Hans

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Dit is een fout die in combinatie met Tado vaker optreedt. Een standaard cv ketel heeft een veilige hoeveelheid warmte die altijd genoeg is om een heel huis goed warm te krijgen onder alle omstandigheden. Met Tado verwarm je soms maar 1 radiator, dan is die grote hoeveelheid standaardwarmte te veel, wordt de temperatuur te hoog, en gaat de ketel in storing. Wat te doen? Instellingen als watertemperatuur en maximaal vermogen stapje voor stapje verlagen totdat het probleem zich niet meer voordoet.

    Overigens kan het soms ook optreden als er geen bypass geplaatst is.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ook een oorzaak is dat Tado de kraan niet meteen helemaal open draait, wat wel zou moeten als er maar 1 radiator moet verwarmen. Zonde om dan het teveel via een bypass te sturen...

  • Uhans
    Opties

    Bedankt voor de reacties.

    Ik heb de verwarming en warm water nu op 50° staan, maar dat is blijkbaar nog te veel.

    Volgens mijn loodgieter heeft de ketel al een bypass en is het niet nuttig om dat extra te installeren.

    Ik heb de verwarming nu vooral beperkt tot de woonkamer, maar misschien is het dan beter toch ook de andere radiatoren wat warmte te geven zodat de ketel haar standaardwarmte toch kwijt kan ?


    Mvg

    Hans

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dat zou je kunnen proberen om te zien of dat het probleem oplost. Maar op de lange duur is het een dure oplossing omdat er nodeloos ruimtes verwarmd worden.
    Zijn er geen andere regelaars die je kunt aanpassen? Zoals max vermogen?