Nefit Proline HRC 30/CW5 verbindt niet met Tado Slimme Bedrade thermostaat

Opties

Ik heb al heel veel geprobeerd, maar de ketel geeft een foutmelding (geen warmtevraag) zodra ik de Tado verbindt.

Deze ketel heeft Opentherm, dus zou het config menu D01 moeten zijn. En kan ik zonder converter werken.

Werkt niet. Dus ook een converter gekocht. Doet het nog steeds niet.

De CV ketel gebruik ik alleen voor centrale verwarming, niet voor warm water. Op de installatie van de thermostaat heb ik daarom gekozen voor HWx. Ik kan nergens de uitleg/instructie vinden van het menu van de TADO. En heb alles uitgeplozen.

Ik zie ook berichten over config menu D31 en heb die ook gebruikt.

Snoeren heb ik ook al allemaal van kant gewisseld. Op het blokje bij de ketel voor Opentherm heb ik een 1 en een 2. Maakt het nog uit hoe de rode en de blauwe draad bij de ketel en de thermostaat verbonden zijn? Volgens mij heb ik alle varianten geprobeerd...

Ik probeer ook de helpdesk van Tado te bereiken. En dat is schandalig. Nadat ik allerhande foto's en informatie had gedeeld, kreeg ik het standaard bericht waarin verwezen werd naar de handleiding. Die kan ik dromen!

Ik maak me zorgen dat ik een miskoop heb gedaan.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    De aansluiting op +/- of -/+ maakt niet uit
    Voor het overige maak ik op dat je alles al behoorlijk hebt bestudeerd en begrijpt.
    Je kan testen of de ketel goed reageert door de draadjes bij de thermostaat met elkaar te verbinden - dan moet de ketel op voor vermogen gaan stoken.
    Werkt dat niet, probeer hetzelfde bij de ketel. Werkt dat dan is er een bedradingsprobleem. Werkt dat ook niet, dan iets in de ketel (helpt resetten?)
    Wat het 1e succesvol, dan is de tado misschien stuk
  • Corina
    Opties

    TJa. Zodra ik er een hele simpele meter op zet, doet de ketel het zonder problemen.

    Draden heb ik ook al eerder met elkaar verbonden (ja, alles geprobeerd...).

    Ketel heb ik al diverse keren herstart en reset...

    Tado stuk? Dan heb ik er wel heel wat uurtjes voor niks in gestopt....

    Weet je ook of ik de slimme radiatorknoppen ook los van de slimme meter kan gebruiken?

  • Andreplusplus
    Opties
    Je hebt tijd een apparaat nodig dat de ketel kan aansturen. Dat is een bedrade thermostaat of een draadloze ontvanger.
    In het laatste geval is het wel mogelijk met knoppen zonder thermostaat te werken. Maar je kan niet je huidige thermostaat combineren met een ontvanger. Het is òf òf