CV ketel slaat niet aan

Opties
Ik heb mijn thermostaat op gehangen en aangesloten aangemeld op de app cv-ketel aan gemeld maar de cv-ketel begint niet te verwarmen

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Jammer voor jou. Maar met zo'n bericht zonder verdere informatie kunnen we helemaal niets.

    Je moet toch minstens wel melden:

    • wat voor ketel heb je
    • wat voor thermostaat had je hiervoor
    • op welke aansluitpunten heb je de draad aan de Tado aangesloten
    • heb je al geprobeerd de wizard tado.com/start te doorlopen


  • Beste mensen,

    sedert een 3-tal jaren in het bezit van de Tado.

    Tot enkele weken geleden werkte het apparaat zoals het moet.

    Nu,met het frisser worden,wilden wij via de Tado- app onze centrale verwarming bedienen en lukt dus niet meer.

    Tado opnieuw geïnstalleerd,geconfigureerd,maar niets blijkt te werken.

    Bij het bedienen van de app via de gsm,horen en zien wij wel dat het Tado-toestel werkt,de gegeven commandos gaan blijkbaar niet door naar onze ketel.Op de internetbridge blijft er een led knipperen.

    Kunnen wel warm water nemen van de kraan in de badkamer,maar ten opzichte van vorige week,duurt het enorm lang voor er warm water uitkomt.De centrale verwarming daarentegen,werkt helemaal niet.De led voor de CV blijft knipperen,normaalgezien beduidt dit dat de de ketel de radiatoren aan het verwarmen is ,maar gebeurd dus niet.Blijft steken op 18 graden en hoger gaat hij niet,ook al zetten we via de app de temperatuur hoger.

    Wij zijn in het bezit van een Bulex Thermomaster,en werd verleden jaar in december geplaatst,dus nog vrij nieuw.

    iemand een idee,dan hoor ik het graag..

    groetjes


    jos

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik denk dat je het beste de servicedesk kunt benaderen, die kunnen je gerichte vragen stellen en de boel aflezen.

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    Kan ook zijn dat de 3wegklep van de ketel kapot is. Of ergens lekt een warmwater kraan.

  • Andreplusplus
    Opties
    Nieuwe ketel, is deze wel goed aangesloten is is tado op juiste protocol ingesteld?
  • Aangezien de ketel voordien wel werkte zonder problemen,is de kans klein dat deze niet correct is aangesloten.

    Indien het effectief aan de 3-wegklep zou liggen,is dit niet een beetje vroeg bij een vrij nieuwe ketel ?

    ok, techniek kan altijd stuk gaan,daar hebben we geen vat op,maar toch...

    In ieder geval bedankt voor de info allemaal