Indicatie van het gebruik van de Warmwater kraan.

Opties
Ik kom van een Nefit Easy en daar zag ik op de display als iemand onder douche stond of de warm water kraan aan had doormiddel van een icoontje met een kraantje . Dit lijkt te missen klopt dit ?

Destijds voor aanschaf "dacht" zag ik deze functie te zien door te kijken in de handleidingen, dit bleek de warm water regulatie als je ketel dit kan.

Maar het detecteren als de warmwater loopt naar de douche of kraan zou wel wenselijk zijn.

Of kijk hier over het hoofd?

Mijn doel was dit later ergens met een api uit te lezen.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Dat klopt, het zit niet in de Tado weergave.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Inderdaad, zit er niet op. Alleen de basis mogelijkheden van bijvoorbeeld OpenTherm zijn geimplementeerd, de meer geavanceerde mogelijkheden niet. Dus geen warmwater indicator, geen uitlezing van storingen, geen indicatie van de aanvoertemperatuur op dat moment, etc etc.

    De overweging in de basis zal zijn geweest dat de slimme thermostaat geen zaken kan weergeven zonder dat je op het knopje drukt, omdat de LEDs die gebruikt zijn voor het display veel te veel stroom gebruiken om de hele dag aan te staan, zoals wel kan met een LCD die de meeste andere thermostaten gebruiken. Ook hebben veel concurrenten een aparte netvoeding voor de thermostaat (die je bij de ketel monteert) in plaats van dat ze op batterijen werken.

    Echter helaas heeft men dat dan wel door het hele systeem doorgetrokken, waardoor je die info ook niet in de app of met een API kunt zien. Ik zou wel een display in de kamer willen hebben met de CV aanvoertemperatuur maar dat zal ik dus helemaal buiten Tado om moeten realiseren (op de ketel zit dit wel, en de ketel heeft een aansluiting voor een diagnose apparaat voor de monteur waar deze info ook op beschikbaar is).

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    oktober 2022 aangepast
    Opties

    Kan helaas niet, de tado API geeft alleen info voor het ingestelde schema (wanneer enabled, wanneer disabled)