Veel defecte radiatorknoppen

Opties
DPB
DPB
oktober 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Goedemiddag, graag zou ik het volgende voorleggen en reacties willen peilen:

Sinds ongeveer 2 jaar hebben wij onze verwarming geupgrade met Tado. Na eerste installatie werkte alles prima, maar in een huis met slechts 5 slimme radiatorknoppen heb ik nu al een 3e defecte knop te pakken. Met defect bedoel ik dat de knop uitvalt en niet meer aan wil (hoe veel verse batterijen ik er ook in stop). Tado heeft nu 2 radiatorknoppen onder garantie vervangen, maar ik vind dit een onacceptabel uitvalspercentage worden. Ik vermoed zelfs dat een van de vervangen knoppen het nu weer begeven heeft. Leuk weetje: één radiatorknop is wat onhandig geplaatst waardoor we er steeds tegenaan lopen, maar die knop doet het juist nog wel. De knoppen die geen tikken krijgen vallen juist uit, zo lijkt het wel. Ik zit me ondertussen wel af te vragen of ik toch niet iets verkeerd doe waardoor er zo veel radiatorknoppen spontaan uitvallen.

Zijn er vergelijkbare ervaringen? Is er iets bekend over waarom knoppen 'onverklaarbaar' kapot gaan? Nog iets wat ik kan proberen (behalve nieuwe batterijen, resetknop, pairingknop en lieve woordjes naar de unit fluisteren?

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties

    ruim een jaar 5 knoppen, zonder problemen. Wel af en toe een voorbarige ‘lege batterij’ melding, maar dan batt eruit en weer erin en je kan weer weken/maanden verder

  • Studio_88
    Opties

    Zelfde probleem hier, 1 week heb ik nu 8 knoppen in dienst. En er is al 1 DOOD. Heb al een hoop tijd verspeeld aan de chats om fotos en video uploads te doen als bewijs. Hij gaat niet, tis simpel ☹️ Ik hoop dat dit niet een gewoonte wordt, dan is de investering weinig besparend geweest.

    Wachtende op een reactie van Tado…

  • Lange945
    Opties
    Ook ik ondervind nu problemen met 1knop. Op verzoek van tado een werkende vervangen qua plaats met de slecht functionerende. Direct daarna de werkende de melding dat de batterij leeg is en degene die slecht werkte (1 uur per set nieuwe batterijen) start niet meer op. Gevoel dat de aansluitingen naar de batterijen fragiel zijn of een slecht werkende component heeft. Nu heb ik nog garantie maar mijn vertrouwen in deze dure opstelling loopt hard achteruit.
  • Troep
    Opties
    Ik ervaar dit ook. Ruim 2 jaar Tado in huis, en al 5 defecte knoppen gehad. Steeds weer traag klantcontact en eindeloos filmpjes sturen. Hou m’n hart vast als de garantieperiode voorbij is. Ik zal niemand aanraden Tado te gebruiken.
  • Ik heb precies het zelfde, nu al twee terug gestuurd en gaat de derde kapot na de garantie periode, voor zo een bedrag zou ik het inderdaad niemand aanraden
  • Andreplusplus
    Opties
    Geen problemen hier...