Beveiliging CV-ketel

Opties

Het blijkt dat de CV-ketel door blijft lopen wanneer een ruimte niet meer benaderbaar is. In mijn geval zie ik dat 1 van de 2 radiatorknoppen niet benaderbaar is, deze worden geregeld door de slimme Thermostaat in dezelfde ruimte. De app geeft aan dat het gaat om 1 radiator knop maar de slimme thermostaat is daardoor ook niet meer te benaderen wat resulteert in het door blijven lopen van de ketel. Dit is niet alleen ongewenst maar ook enorm energie verslindend.

Het moet toch mogelijk zijn wanneer de app ziet dat er geen verbinding is, de ketel sowieso wordt uit geschakeld voor die betreffende ruimte ofwel: geen verbinding = geen aansturing.

Ook is het me niet duidelijk waarom de thermostaat van de betreffende ruimte niet meer zichtbaar is in het overzicht terwijl het gaat om 1 radiator knop en deze bij het apparaten overzicht wel is te benaderen ?

In mijn ogen is dit een ernstige fout en een enorme energie verspilling om nog maar te zwijgen over de huidige kosten. Ik hoop dat dit zo snel mogelijk aangepast kan worden.

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt