Uitschakelen airco na bereiken gewenste temperatuur

Opties

Al enkele maanden tevreden over het gebruik van de Tado om van mijn ‘domme’ een ‘slimme’ airco te maken. Toch een vraagje:

De airco springt op de ingestelde tijden aan maar krijgt klaarblijkelijk vanuit de Tado géén seintje als de gewenste temperatuur is bereikt. Hij schakelt dus net uit. Klopt dit of zie ik een instelling over het hoofd?

Antwoorden

  • HaBol
    Opties

    Nou, dit is een dingetje en niet alleen in de airco-functie maar ook als ik mijn Midea airco op verwarmen heb ingesteld. Van belang is de juiste positie van de AC-control van Tado zodat ie kan ‘ communiceren ‘ met je airco. Omdat de temperatuursensor van een airco IN je airco zit - kom ik erachter ( ik heb een cassette in mijn plafond zitten ) dat de gemeten temperatuur door je AC-control nogal afwijkt van je airco-unit. Blijft zoeken naar de juiste instellingen binnen de app van Tado. Je weet dat je binnen de app een kalibratie kunt toepassen?

  • remmh01
    Opties

    Die aanpassingen had ik inderdaad al gevonden. Ik ben ermee aan het stoeien geweest met aanpassingen in de decimalen, maar helaas nog zonder het gewenste resultaat. Nu maar grof aangepakt met hele graden…